116 „Jak správně vést evidenci obyvatel – ohlašovnu, webinář“
24. 01. 2025
2000 Kč
Online od 8:00 – 13:00 – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.
PROGRAM: Prezentace v programu PowerPoint
1.Evidence obyvatel, historie, definice.
Přehled právních předpisů.
Základní registry a agendové informační systémy veřejné správy.
2.Zákon o evidenci obyvatel
Definice, pojmy, subjekty údajů, výkon státní správy, IS EO – obsah, zapisovatelé a uživatelé, zdroje IS EO – příklady z praxe. Změna místa trvalého pobytu – osobní podání, podání na základě zákonného zastoupení a na základě zmocnění. Povinnosti občana. Povinnosti ohlašovny. Zvláštní postupy ohlašovny a výklad k postupům podle správního řádu.
3.Jak správně vést ohlašovnu PRAKTICKY – co ohlašovna vykonává.
Praktické situace a příklady, práce s písemným materiálem, ukázky zapisování do aplikace CzechPoint@office.
Zapisuje do IS EO; Využívá údaje z IS EO; Vydává potvrzení podle § 8 odst. 3;
Přijímá ohlášení změny místa trvalého pobytu; Vydává potvrzení podle § 10 odst. 7;
Vydává potvrzení podle § 10 odst. 8; Přijímá ohlášení o ukončení trvalého pobytu;
Postup podle § 10a; Přijímá žádosti podle § 10b; Ukládá písemnosti podle § 10c;
Vede správní řízení podle § 12; Ověřuje údaje v katastru nemovitostí podle § 12a;
Vede manuální evidenci; Vydává potvrzení podle § 20
4.Správní poplatky
5.Praktické příklady, dotazy a diskuse.