Online od 8:00 – 13:15h – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Akreditace: AK/PV-642/2023


Program:

1. Přehled právních předpisů.

2. Základní registry a agendové informační systémy veřejné správy pro potřebu ohlašovny.

3. Postavení evidence obyvatel v systému veřejné správy, zapisovatelé a uživatelé údajů.

4. Výklad základních pojmů zákona o evidenci obyvatel.

5. Trvalý pobyt – formy vedení údajů o TP; vznik, změna, zrušení, ukončení TP; správní poplatky.

6. Oprávněnost užívat nemovitost a formy jejího prokazování – vlastnictví, spoluvlastnictví, nájem, pronájem.

7. Základní modelové situace při změně trvalého pobytu – praktické ukázky.

8. Zapisování údajů do CzechPoint@office.

9. Vedení manuální evidence.

10. Změnové sestavy – možnosti aktualizace evidence obyvatel.

11. Adresa pro doručování, zprostředkování kontaktu.

12. Poskytování údajů oprávněným subjektům.

13. Diskuse a dotazy.

Online od 8:00 – 13:15. Všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Akreditace: AK/PV-118/2024


Seminář bude nápomocen úředníkům územních samosprávných celků, kteří mají působnost na úseku vidimace a legalizace, a to zejména v souvislosti s novelou na úseku legalizace, v rámci zavedení legalizace elektronických podpisů, tzv. e-legalizace. Záměrem je nejen podrobně popsat práci ve formuláři eLegalizace v systému CzechPOINT, ale vysvětlit posluchačům důkladně i souvislosti, tak aby jednak pochopili práci s elektronickými podpisy ve vazbě na agendu ověřování, ale rozuměli i požadavkům kladeným na fyzické osoby, které chtějí eLegalizaci využít, jakož i navazující práci s takto legalizovanými dokumenty a byli tak schopni poskytnout jim potřebné informace.

Program:

  1. Přehled právních předpisů a relevantní metodiky Ministerstva vnitra
  2. Terminologické změny v zákoně o ověřování a ověřovací vyhlášce a jejich význam
  3. Důvody zavedení ověřování elektronických podpisů, smysl, cíl
  4. Legalizace elektronického podpisu:
    1. Možnosti úředního ověření elektronických podpisů
    2. Vymezení el. podpisů, které je možno úředně ověřit, včetně praktických ukázek
    3. Věcně příslušné orgány k provádění legalizace elektronických podpisů podle zákona o ověřování
    4. Postup při legalizaci elektronického podpisu ověřujícími úřady, včetně praktických ukázek
    5. Překážky legalizace s důrazem na specifika elektronického podpisu
    6. Vedení evidence legalizací elektronických podpisů
    7. Vícečetná legalizace a elektronické podpisy
    8. Vzájemná uznatelnost jednotlivých druhů úředně ověřených elektronických podpisů
    9. Ověřování výstupů eElegalizace a práce s nimi
    10. Prodloužení platnosti ověřovací doložky
    11. Správní poplatky

Online od 8:00 – 13:45 – všem doporučujeme přihlásit se včas před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Akreditace: AK/PV-501/2024


Seminář je určen matrikářům všech stupňů matričních úřadů. Důraz je kladen především na výklad a komparaci vybraných obecných ustanovení zákona o matrikách a občanského zákoníku. Seminář reaguje na změny v zákoně o matrikách a občanském zákoníku účinné od 1. 1. 2024 a 1. 1. 2025.

Program:

Vzdělávací program je členěn na následující témata:

  1. Jméno – definice 
  2. Zápis jména/jmen do matriční knihy
  3. Volba druhého jména
  4. Zápis jména do zvláštní matriky
  5. Užívání české podoby cizojazyčného jména
  6. Užívání jména v nesprávné podobě – v dobré víře po dobu nejméně 5 let
  7. Zápis jména na žádost podle původního zápisu, tj. v jiném než českém jazyce
  8. Zápis jména příslušníků národnostních menšin
  9. Zápis jména občana ČR a současně občana jiného čl. státu EU
  10. Jména uvedená v matričním dokladu k 31.12.1949
  11. Příjmení
  12. Definice rodného příjmení
  13. Tvorba příjmení v souvislosti s uzavřením manželství a partnerství
  14. Dodatečné dohody o příjmení  
  15. Zápis příjmení žen v mužském tvaru
  16. Zápis více příjmení
  17. Upuštění od užívání více příjmení
  18. Zpětvzetí příjmení 
  19. Zápis příjmení občana ČR a současně občana jiného čl. státu EU
  20. Užívání příjmení v nesprávné podobě – v dobré víře po dobu nejméně 5 let

online 8:00 – 13:45h, – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

AK/PV-12/2023

Program:

1.              Právní úprava zrušení údaje o místu trvalého pobytu v zák. o evidenci obyvatel. Základní zásady řízení o zrušení údaje o místu trvalého pobytu.

2.              Příslušnost správních orgánů k řízení o zrušení údaje o místu trvalého pobytu.

3.              Vedení řízení a úkony správních orgánů včetně doručování. Postup v řízení o zrušení údaje o místu trvalého pobytu zahájeného na návrh dle § 12  odst. 1 písm. c) a odst. 2 zák. o evidenci obyvatel:

a)         Návrh na zahájení řízení – osoby oprávněné k podání návrhu, správní poplatek. Zahájení řízení.

b)         Účastníci řízení – jejich vymezení, práva a povinnosti, zastupování. Specifika případného společného řízení.

c)         Zjišťování stavu věci – shromažďování podkladů pro rozhodnutí včetně provádění dokazování.

d)         Posuzování zákonných podmínek pro zrušení údaje o místu trvalého pobytu v řízení vedeném na návrh (zánik užívacího práva a neužívání objektu nebo jeho vymezené části).

e)         Rozhodnutí – možné způsoby, jeho náležitosti, důsledky.

4.              Postup v řízení o zrušení údaje o místu trvalého pobytu zahájeného z moci úřední dle § 12  odst. 1 písm. a) a b) zák. o evidenci obyvatel. Zahájení řízení.  Účastník řízení – jeho práva a povinnosti, zastupování. Specifika případného společného řízení.

a)         Zjišťování stavu věci – shromažďování podkladu pro rozhodnutí včetně provádění dokazování. Posuzování zákonných podmínek pro zrušení údaje o místu trvalého pobytu v řízení vedeném z moci úřední.

b)         Rozhodnutí – možné způsoby, jeho náležitosti, důsledky. Odvolání a odvolací řízení. Dotazy a diskuze v průběhu celého semináře.

Online od 8:00 – 13:00h – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Akreditace: AK/PV-843/2022

Program:

  1. Historie evidence obyvatelstva na našem území

Přehled právních předpisů

Základní registry a agendové informační systémy veřejné správy

  1. Zákon o evidenci obyvatel

Definice, pojmy, subjekty údajů, výkon státní správy, IS EO – obsah, zapisovatelé a uživatelé, zdroje IS EO – příklady z praxe. Změna místa trvalého pobytu – osobní podání, podání na základě zákonného zastoupení a na základě zmocnění. Povinnosti občana. Povinnosti ohlašovny. Zvláštní postupy ohlašovny a výklad k postupům podle správního řádu.

  1. Činnosti ohlašovny PRAKTICKY – co ohlašovna vykonává.

Praktické situace a příklady, práce s písemným materiálem, ukázky zapisování do aplikace CzechPoint@office.

Zapisuje do IS EO; Využívá údaje z IS EO; Vydává potvrzení podle § 8 odst. 3;

Přijímá ohlášení změny místa trvalého pobytu; Vydává potvrzení podle § 10 odst. 7;

Vydává potvrzení podle § 10 odst. 8; Přijímá ohlášení o ukončení trvalého pobytu;

Postup podle § 10a; Přijímá žádosti podle § 10b; Ukládá písemnosti podle § 10c;

Vede správní řízení podle § 12; Ověřuje údaje v katastru nemovitostí podle § 12a;

Vede manuální evidenci; Vydává potvrzení podle § 20

  1. Správní poplatky
  2. Praktická cvičení konkrétních situací – práce s písemným materiálem

Online od 8:00 – 13:00 – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

AK/PV-39/2023

PROGRAM:   Prezentace v programu PowerPoint

1.Evidence obyvatel, historie, definice.
Přehled právních předpisů.
Základní registry a agendové informační systémy veřejné správy.

2.Zákon o evidenci obyvatel
Definice, pojmy, subjekty údajů, výkon státní správy, IS EO – obsah, zapisovatelé a uživatelé, zdroje IS EO – příklady z praxe. Změna místa trvalého pobytu – osobní podání, podání na základě zákonného zastoupení a na základě zmocnění. Povinnosti občana. Povinnosti ohlašovny. Zvláštní postupy ohlašovny a výklad k postupům podle správního řádu.

3.Jak správně vést ohlašovnu PRAKTICKY – co ohlašovna vykonává.
Praktické situace a příklady, práce s písemným materiálem, ukázky zapisování do aplikace CzechPoint@office.
Zapisuje do IS EO; Využívá údaje z IS EO; Vydává potvrzení podle § 8 odst. 3;
Přijímá ohlášení změny místa trvalého pobytu; Vydává potvrzení podle § 10 odst. 7;
Vydává potvrzení podle § 10 odst. 8; Přijímá ohlášení o ukončení trvalého pobytu;
Postup podle § 10a; Přijímá žádosti podle § 10b; Ukládá písemnosti podle § 10c;
Vede správní řízení podle § 12; Ověřuje údaje v katastru nemovitostí podle § 12a;
Vede manuální evidenci; Vydává potvrzení podle § 20

4.Správní poplatky

5.Praktické příklady, dotazy a diskuse.

DVOUDENNÍ seminář pro ohlašovny a ověřující osoby 27. – 28. 3. 2025
Hradec Králové, hotel Tereziánský Dvůr.

Lektoři:
Bc. Pavlína Bartáková – „Vidimace a legalizace od A do Z“ – aktuálně z praxe
Mgr. David Fátor – „Jak správně vést evidenci obyvatel – ohlašovnu“


Prezence ve čtvrtek 27. 3. bude probíhat od 9:00 do 10:00. Začátek bloku seminářů bude od 10:00.
Čtvrtek začátek 10:00
– předpokládaný konec prvního bloku seminářů kolem 17-18:00. Dále debata s lektory, po večeři připravujeme překvapení pro všechny účastníky semináře.
Pátek začátek 8:00 – předpokládaný konec kolem 12:00. Kdo bude mít zájem, je možné vzít si páteční oběd s sebou.

Pokud máte speciální požadavky na ubytování či stravu, dejte nám to prosím vědět nejdéle týden před začátkem semináře (vavs@vavs.cz, 776 003 227).
V opačném případě nemůžeme zaručit, že budeme Vašim požadavkům schopni vyhovět.


Program semináře
Mgr. David Fátor – „Jak správně vést evidenci obyvatel – ohlašovnu“
akreditace: AK/PV-15/2023, rozsah 6 hodin

  1. Evidence obyvatel, historie, definice.

Přehled právních předpisů.
Základní registry a agendové informační systémy veřejné správy.

  1. Zákon o evidenci obyvatel

Definice, pojmy, subjekty údajů, výkon státní správy, IS EO – obsah, zapisovatelé a uživatelé, zdroje IS EO – příklady z praxe. Změna místa trvalého pobytu – osobní podání, podání na základě zákonného zastoupení a na základě zmocnění. Povinnosti občana. Povinnosti ohlašovny. Zvláštní postupy ohlašovny a výklad k postupům podle správního řádu.

  1. Jak správně vést ohlašovnu PRAKTICKY – co ohlašovna vykonává.
  2. Praktické situace a příklady, práce s písemným materiálem, ukázky zapisování do aplikace CzechPoint@office.
  3. Zapisuje do IS EO; Využívá údaje z IS EO; Vydává potvrzení podle § 8 odst. 3;
  4. Přijímá ohlášení změny místa trvalého pobytu; Vydává potvrzení podle § 10 odst. 7;
  5. Vydává potvrzení podle § 10 odst. 8; Přijímá ohlášení o ukončení trvalého pobytu;
  6. Postup podle § 10a; Přijímá žádosti podle § 10b; Ukládá písemnosti podle § 10c;
  7. Vede správní řízení podle § 12; Ověřuje údaje v katastru nemovitostí podle § 12a;
  8. Vede manuální evidenci; Vydává potvrzení podle § 20
  9. Praktické příklady, dotazy a diskuse.
  10. Správní poplatky
  11. —————————————————————————

Bc. Pavlína Bartáková – „Vidimace a legalizace od A do Z“ – aktuálně z praxe
akreditace: AK/PV-410/2023

  1. Přehled právních předpisů a informací MV, správní řád, notářský řád.
  2. Základní registry a využívání referenčních údajů ze ZR a IS při ověřování.
  3. Působnost na úseku vidimace a legalizace dle zákona a ostatními subjekty.
  4. Vidimace – vidimovaná listina, předložená listina, překážky vidimace, praktické ukázky viditelných zajišťovacích prvků, Glosář Prado, způsob provedení vidimace, vidimační doložka, forma.
  5. Legalizace – podmínky, překážky legalizace, příklady z praxe, způsob provedení, legalizační doložka, forma, ověřovací kniha – vedení, změny, zápisy, opravy.
  6. Legalizace elektronického podpisu, e-legalizace – možnosti úředního ověření el. podpisů, příslušnost, druhy el.podpisů, postupy při e-legalizaci, překážky, vady. Další e-legalizace.
  7. Správní poplatky.

Místo konání: Hotel Tereziánský dvůr – Jana Koziny 336/4, 50003 Hradec Králové

 

Odkaz na mapu zde (klik)

Doprava od autobusového a vlakového nádraží:
Trolejbus č.2 a č.4, zastávka Komenského (cca 100m od hotelu)
Trolejbus č. 7, zastávka Stará nemocnice (cca 200m od hotelu)
Informace k jízdenkám MHD Hradec Králové zde: https://www.dpmhk.cz/5/Jizdne/
Jízdenku v hodnotě 25 Kč (nepřestupní jízda) lze zakoupit ve stánku PNS přímo na nádraží.Nebo formou mobilní jízdenky https://www.dpmhk.cz/14/Mobilni_jizdenka/ – jízdenku je možno zakoupit kdykoli a kdekoli. Není třeba hotovosti ani automatu na nákup jízdenky. K nákupu jízdenky stačí pouze Váš mobilní telefon.
Nebo https://www.dpmhk.cz/hopon/ umožňuje cestujícím kupovat jízdenky prostřednictvím chytrého telefonu i bez mobilních dat, přímou platbou z kreditní karty.

Autem:  Jak se k nám dostanete | EA Hotel Tereziánský dvůr (hotelterezianskydvur.com)
Součástí hotelu je krytý parking za poplatek 100 Kč/pobyt
Příjezd do parkingu z ulice Plácelova, z parkingu je přímý vstup do recepce hotelu. Neubytovaní platí první hodinu 20Kč, každou další hodinu 10Kč.


Cena 6300 Kč

Cena obsahuje snížené vložné za 2 semináře, celodenní stravování ve čtvrtek a pátek, pronájem konferenčních prostor a techniky (školní uspořádání), přípravu materiálů, 1x ubytování (nocleh se snídaní), městskou daň. Ubytování je zajištěno ve 2 nebo 3 lůžkových pokojích. Rozpis ubytovaných (snažíme se, aby v pokoji byli účastníci z jednoho úřadu, ženy a muži zvlášť) zajišťuje agentura VAVS.
Cca 3 týdny před konáním obdrží účastníci program s podrobnými organizačními informacemi.

V případě, že požadujete účast na této dvoudenní akci

– bez ubytování (cena akce bez ubytování 4.900 Kč), nebo požadujete
– jednolůžkový pokoj (za příplatek 700 Kč), nebo požadujete
– nocleh navíc již ze středy na čtvrtek (plus 1 400 Kč ve 2-3 lůžk. pokoji, nebo plus 2100 Kč v 1 lůžk. pokoji),
odešlete objednávku – viz níže a poté nás prosím se svým požadavkem kontaktujte emailem vavs@vavs.cz.

Pokud máte speciální požadavky na ubytování či stravu, dejte nám to prosím vědět nejdéle týden před začátkem semináře (vavs@vavs.cz, 776 003 227).
V opačném případě nemůžeme zaručit, že budeme Vašim požadavkům schopni vyhovět.


Uzávěrka přihlášek: do naplnění kapacity – máme omezený počet míst.  

Online od 8:00 – 12:30h – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Akreditace: AK/PV-535/2024

Kurz poskytuje účastníkům základní vhled do fundamentálních konceptů AI (umělá inteligence – angl. A.I. Artificial Intelligence). Cílem kurzu je zdokonalovat povědomí úředníků české veřejné správy o AI, možnostech, které AI představuje, jak může být do jejich činnosti zapojena a zúročena. 

Program:

  1. Umělá inteligence – angl. A.I. Artificial Intelligence
  2. co je to AI
  3. hledání definice AI a příbuzné obory
  4. oblasti, v nichž má AI potenciál
  5. obecně/následně aplikace na veřejnou správu
  6. právní regulace AI (AI ACT)

Online od 8:00 – 13:15h – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Akreditace: AK/PV-642/2023


Program:

1. Přehled právních předpisů.

2. Základní registry a agendové informační systémy veřejné správy pro potřebu ohlašovny.

3. Postavení evidence obyvatel v systému veřejné správy, zapisovatelé a uživatelé údajů.

4. Výklad základních pojmů zákona o evidenci obyvatel.

5. Trvalý pobyt – formy vedení údajů o TP; vznik, změna, zrušení, ukončení TP; správní poplatky.

6. Oprávněnost užívat nemovitost a formy jejího prokazování – vlastnictví, spoluvlastnictví, nájem, pronájem.

7. Základní modelové situace při změně trvalého pobytu – praktické ukázky.

8. Zapisování údajů do CzechPoint@office.

9. Vedení manuální evidence.

10. Změnové sestavy – možnosti aktualizace evidence obyvatel.

11. Adresa pro doručování, zprostředkování kontaktu.

12. Poskytování údajů oprávněným subjektům.

13. Diskuse a dotazy.

Online od 8:00 – 12:30h – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Akreditace: AK/PV-535/2024

Kurz poskytuje účastníkům základní vhled do fundamentálních konceptů AI (umělá inteligence – angl. A.I. Artificial Intelligence). Cílem kurzu je zdokonalovat povědomí úředníků české veřejné správy o AI, možnostech, které AI představuje, jak může být do jejich činnosti zapojena a zúročena. 

Program:

  1. Umělá inteligence – angl. A.I. Artificial Intelligence
  2. co je to AI
  3. hledání definice AI a příbuzné obory
  4. oblasti, v nichž má AI potenciál
  5. obecně/následně aplikace na veřejnou správu
  6. právní regulace AI (AI ACT)

Diskuze v průběhu celého semináře.