Online od 8:00 – 13:00h – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.
Akreditace: AK/PV-843/2022
Program:
- Historie evidence obyvatelstva na našem území
Přehled právních předpisů
Základní registry a agendové informační systémy veřejné správy
- Zákon o evidenci obyvatel
Definice, pojmy, subjekty údajů, výkon státní správy, IS EO – obsah, zapisovatelé a uživatelé, zdroje IS EO – příklady z praxe. Změna místa trvalého pobytu – osobní podání, podání na základě zákonného zastoupení a na základě zmocnění. Povinnosti občana. Povinnosti ohlašovny. Zvláštní postupy ohlašovny a výklad k postupům podle správního řádu.
- Činnosti ohlašovny PRAKTICKY – co ohlašovna vykonává.
Praktické situace a příklady, práce s písemným materiálem, ukázky zapisování do aplikace CzechPoint@office.
Zapisuje do IS EO; Využívá údaje z IS EO; Vydává potvrzení podle § 8 odst. 3;
Přijímá ohlášení změny místa trvalého pobytu; Vydává potvrzení podle § 10 odst. 7;
Vydává potvrzení podle § 10 odst. 8; Přijímá ohlášení o ukončení trvalého pobytu;
Postup podle § 10a; Přijímá žádosti podle § 10b; Ukládá písemnosti podle § 10c;
Vede správní řízení podle § 12; Ověřuje údaje v katastru nemovitostí podle § 12a;
Vede manuální evidenci; Vydává potvrzení podle § 20
- Správní poplatky
- Praktická cvičení konkrétních situací – práce s písemným materiálem
Online od 8:00 – 13:15h – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.
Akreditace: AK/PV-642/2023
Program:
1. Přehled právních předpisů.
2. Základní registry a agendové informační systémy veřejné správy pro potřebu ohlašovny.
3. Postavení evidence obyvatel v systému veřejné správy, zapisovatelé a uživatelé údajů.
4. Výklad základních pojmů zákona o evidenci obyvatel.
5. Trvalý pobyt – formy vedení údajů o TP; vznik, změna, zrušení, ukončení TP; správní poplatky.
6. Oprávněnost užívat nemovitost a formy jejího prokazování – vlastnictví, spoluvlastnictví, nájem, pronájem.
7. Základní modelové situace při změně trvalého pobytu – praktické ukázky.
8. Zapisování údajů do CzechPoint@office.
9. Vedení manuální evidence.
10. Změnové sestavy – možnosti aktualizace evidence obyvatel.
11. Adresa pro doručování, zprostředkování kontaktu.
12. Poskytování údajů oprávněným subjektům.
13. Diskuse a dotazy.
Prezence od 8:30, začátek od 9:00 – 14:30h,
akreditace: AK/PV-38/2023
Praha – Praha 1, Václavské nám. 833/31 (v průchodu), ABF Nadace pro rozvoj architektury a stavitelství.
Popis cesty: Metro C, Metro A, stanice Muzeum. Jdete-li Václavským náměstím dolů (zády k Národnímu muzeu), sídlo Nadace ABF je po Vaší pravé ruce, cca v polovině. V půlkulatém průchodu (viz fotografie) domu č. 31 (nápis čínské restaurace), nad obloukem je umístěn modrý ukazatel ABF. Pod průchodem pokračují další budovy směrem dolů: Meran hotel a Grand hotel Evropa.
Popis cesty: Metro B, stanice Můstek, výstup Václavské náměstí. Sídlo Nadace ABF je směrem nahoru k Národnímu muzeu (cca 30 m od výstupu z metra). Cestou budete míjet Grand hotel Evropa a hotel Meran. V půlkulatém průchodu (viz fotografie) domu č. 31 (nápis čínské restaurace), nad obloukem je umístěn modrý ukazatel ABF.
Nejbližší možnost parkování: např. Garáže PARKING CENTRUM vedle budovy Státní opery. Případně na některém parkovišti P+R na kraji Prahy a dále pak metrem do centra.
Vzdělávací program je členěn na následující témata:
- ZÁKON O MATRIKÁCH – VÝKLAD VYBRANÝCH USTANOVENÍ, PŘÍKLADY S VAZBOU NA ZÁKON O MATRIKÁCH SE ZAMĚŘENÍM NA APLIKACI POSTUPŮ DLE METODICKÝCH INFORMACÍ MV
- Jméno a příjmení – definice dle zákona o matrikách s vazbou na občanský zákoník
- Zápis jmen do matriční knihy
- Volba druhého jména
- Zápis jména do zvláštní matriky
- Užívání české podoby cizojazyčného jména
- Zápis jména na žádost podle původního zápisu, tj. v jiném než českém jazyce
- Zápis jména příslušníků národnostních menšin
- Zápis jména občana ČR a současně občana jiného čl. státu EU
- Jména uvedená v matričním dokladu k 31.12.1949
- Změna jména
- Příjmení – definice rodného příjmení
- Zápis příjmení žen
- Zápis více příjmení
- Upuštění od užívání více příjmení
- Zápis příjmení občana ČR a současně občana jiného čl. státu EU
- Užívání příjmení v nesprávné podobě – v dobré víře po dobu nejméně 5 let
- Změna příjmení, změna příjmení za trvání manželství
- Metodické informace MV se zaměřením na otázku jména a příjmení
Online od 8:00 – 13:45h – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.
Číslo akreditace: AK/PV-843/2022
Program:
- Historie evidence obyvatelstva na našem území
Přehled právních předpisů
Základní registry a agendové informační systémy veřejné správy
- Zákon o evidenci obyvatel
Definice, pojmy, subjekty údajů, výkon státní správy, IS EO – obsah, zapisovatelé a uživatelé, zdroje IS EO – příklady z praxe. Změna místa trvalého pobytu – osobní podání, podání na základě zákonného zastoupení a na základě zmocnění. Povinnosti občana. Povinnosti ohlašovny. Zvláštní postupy ohlašovny a výklad k postupům podle správního řádu.
- Činnosti ohlašovny PRAKTICKY – co ohlašovna vykonává.
Praktické situace a příklady, práce s písemným materiálem, ukázky zapisování do aplikace CzechPoint@office.
Zapisuje do IS EO; Využívá údaje z IS EO; Vydává potvrzení podle § 8 odst. 3;
Přijímá ohlášení změny místa trvalého pobytu; Vydává potvrzení podle § 10 odst. 7;
Vydává potvrzení podle § 10 odst. 8; Přijímá ohlášení o ukončení trvalého pobytu;
Postup podle § 10a; Přijímá žádosti podle § 10b; Ukládá písemnosti podle § 10c;
Vede správní řízení podle § 12; Ověřuje údaje v katastru nemovitostí podle § 12a;
Vede manuální evidenci; Vydává potvrzení podle § 20
- Správní poplatky
- Praktická cvičení konkrétních situací – práce s písemným materiálem
Online od 8:00 – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.
Akreditace: AK/PV-642/2023
Vzdělávací program: „Evidence obyvatel – pro začátečníky, webinář“ je určen pracovníkům veřejné správy, kteří vykonávají přenesenou působnost na úseku evidence obyvatel – ohlašovny.
Vzdělávací program je členěn na následující témata:
1. Přehled právních předpisů.
2. Základní registry a agendové informační systémy veřejné správy pro potřebu ohlašovny.
3. Postavení evidence obyvatel v systému veřejné správy, zapisovatelé a uživatelé údajů.
4. Výklad základních pojmů zákona o evidenci obyvatel.
5. Trvalý pobyt – formy vedení údajů o TP; vznik, změna, zrušení, ukončení TP; správní poplatky.
6. Oprávněnost užívat nemovitost a formy jejího prokazování – vlastnictví, spoluvlastnictví, nájem, pronájem.
7. Základní modelové situace při změně trvalého pobytu – praktické ukázky.
8. Zapisování údajů do CzechPoint@office.
9. Vedení manuální evidence.
10. Změnové sestavy – možnosti aktualizace evidence obyvatel.
11. Adresa pro doručování, zprostředkování kontaktu.
12. Poskytování údajů oprávněným subjektům.
13. Diskuse a dotazy.
Online od 8:00 – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.
Akreditace: AK/PV-118/2024
Seminář bude nápomocen úředníkům územních samosprávných celků, kteří mají působnost na úseku vidimace a legalizace, a to zejména v souvislosti s novelou na úseku legalizace, v rámci zavedení legalizace elektronických podpisů, tzv. e-legalizace. Záměrem je nejen podrobně popsat práci ve formuláři eLegalizace v systému CzechPOINT, ale vysvětlit posluchačům důkladně i souvislosti, tak aby jednak pochopili práci s elektronickými podpisy ve vazbě na agendu ověřování, ale rozuměli i požadavkům kladeným na fyzické osoby, které chtějí eLegalizaci využít, jakož i navazující práci s takto legalizovanými dokumenty a byli tak schopni poskytnout jim potřebné informace.
Program:
- Přehled právních předpisů a relevantní metodiky Ministerstva vnitra
- Terminologické změny v zákoně o ověřování a ověřovací vyhlášce a jejich význam
- Důvody zavedení ověřování elektronických podpisů, smysl, cíl
- Legalizace elektronického podpisu:
- Možnosti úředního ověření elektronických podpisů
- Vymezení el. podpisů, které je možno úředně ověřit, včetně praktických ukázek
- Věcně příslušné orgány k provádění legalizace elektronických podpisů podle zákona o ověřování
- Postup při legalizaci elektronického podpisu ověřujícími úřady, včetně praktických ukázek
- Překážky legalizace s důrazem na specifika elektronického podpisu
- Vedení evidence legalizací elektronických podpisů
- Vícečetná legalizace a elektronické podpisy
- Vzájemná uznatelnost jednotlivých druhů úředně ověřených elektronických podpisů
- Ověřování výstupů eElegalizace a práce s nimi
- Prodloužení platnosti ověřovací doložky
- Správní poplatky
Diskuze
Prezence od 8:30, začátek od 9:00 – 14:15h,
akreditace: AK/PV-119/2024
Praha – Praha 1, Václavské nám. 833/31 (v průchodu), ABF Nadace pro rozvoj architektury a stavitelství.
Popis cesty: Metro C, Metro A, stanice Muzeum. Jdete-li Václavským náměstím dolů (zády k Národnímu muzeu), sídlo Nadace ABF je po Vaší pravé ruce, cca v polovině. V půlkulatém průchodu (viz fotografie) domu č. 31 (nápis čínské restaurace), nad obloukem je umístěn modrý ukazatel ABF. Pod průchodem pokračují další budovy směrem dolů: Meran hotel a Grand hotel Evropa.
Popis cesty: Metro B, stanice Můstek, výstup Václavské náměstí. Sídlo Nadace ABF je směrem nahoru k Národnímu muzeu (cca 30 m od výstupu z metra). Cestou budete míjet Grand hotel Evropa a hotel Meran. V půlkulatém průchodu (viz fotografie) domu č. 31 (nápis čínské restaurace), nad obloukem je umístěn modrý ukazatel ABF.
Nejbližší možnost parkování: např. Garáže PARKING CENTRUM vedle budovy Státní opery. Případně na některém parkovišti P+R na kraji Prahy a dále pak metrem do centra.
Seminář bude nápomocen úředníkům územních samosprávných celků, kteří mají působnost na úseku vidimace a legalizace, a to zejména v souvislosti s novelou na úseku legalizace, v rámci zavedení legalizace elektronických podpisů, tzv. e-legalizace. Záměrem je nejen podrobně popsat práci ve formuláři eLegalizace v systému CzechPOINT, ale vysvětlit posluchačům důkladně i souvislosti, tak aby jednak pochopili práci s elektronickými podpisy ve vazbě na agendu ověřování, ale rozuměli i požadavkům kladeným na fyzické osoby, které chtějí eLegalizaci využít, jakož i navazující práci s takto legalizovanými dokumenty a byli tak schopni poskytnout jim potřebné informace.
Program:
- Přehled právních předpisů a relevantní metodiky Ministerstva vnitra
- Terminologické změny v zákoně o ověřování a ověřovací vyhlášce a jejich význam
- Důvody zavedení ověřování elektronických podpisů, smysl, cíl
- Legalizace elektronického podpisu:
- Možnosti úředního ověření elektronických podpisů
- Vymezení el. podpisů, které je možno úředně ověřit, včetně praktických ukázek
- Věcně příslušné orgány k provádění legalizace elektronických podpisů podle zákona o ověřování
- Postup při legalizaci elektronického podpisu ověřujícími úřady, včetně praktických ukázek
- Překážky legalizace s důrazem na specifika elektronického podpisu
- Vedení evidence legalizací elektronických podpisů
- Vícečetná legalizace a elektronické podpisy
- Vzájemná uznatelnost jednotlivých druhů úředně ověřených elektronických podpisů
- Ověřování výstupů eElegalizace a práce s nimi
- Prodloužení platnosti ověřovací doložky
- Správní poplatky
Diskuze
Online od 8:00 – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.
Online od 8:00 – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.
Akreditace: AK/PV-642/2023
Vzdělávací program: „Evidence obyvatel – pro začátečníky, webinář“ je určen pracovníkům veřejné správy, kteří vykonávají přenesenou působnost na úseku evidence obyvatel – ohlašovny.
Vzdělávací program je členěn na následující témata:
1. Přehled právních předpisů.
2. Základní registry a agendové informační systémy veřejné správy pro potřebu ohlašovny.
3. Postavení evidence obyvatel v systému veřejné správy, zapisovatelé a uživatelé údajů.
4. Výklad základních pojmů zákona o evidenci obyvatel.
5. Trvalý pobyt – formy vedení údajů o TP; vznik, změna, zrušení, ukončení TP; správní poplatky.
6. Oprávněnost užívat nemovitost a formy jejího prokazování – vlastnictví, spoluvlastnictví, nájem, pronájem.
7. Základní modelové situace při změně trvalého pobytu – praktické ukázky.
8. Zapisování údajů do CzechPoint@office.
9. Vedení manuální evidence.
10. Změnové sestavy – možnosti aktualizace evidence obyvatel.
11. Adresa pro doručování, zprostředkování kontaktu.
12. Poskytování údajů oprávněným subjektům.
13. Diskuse a dotazy.
Online od 8:00 – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.
Vzdělávací program: „Evidence obyvatel – pro začátečníky, webinář“ je určen pracovníkům veřejné správy, kteří vykonávají přenesenou působnost na úseku evidence obyvatel – ohlašovny.
Vzdělávací program je členěn na následující témata:
1. Přehled právních předpisů.
2. Základní registry a agendové informační systémy veřejné správy pro potřebu ohlašovny.
3. Postavení evidence obyvatel v systému veřejné správy, zapisovatelé a uživatelé údajů.
4. Výklad základních pojmů zákona o evidenci obyvatel.
5. Trvalý pobyt – formy vedení údajů o TP; vznik, změna, zrušení, ukončení TP; správní poplatky.
6. Oprávněnost užívat nemovitost a formy jejího prokazování – vlastnictví, spoluvlastnictví, nájem, pronájem.
7. Základní modelové situace při změně trvalého pobytu – praktické ukázky.
8. Zapisování údajů do CzechPoint@office.
9. Vedení manuální evidence.
10. Změnové sestavy – možnosti aktualizace evidence obyvatel.
11. Adresa pro doručování, zprostředkování kontaktu.
12. Poskytování údajů oprávněným subjektům.
13. Diskuse a dotazy.