DVOUDENNÍ seminář pro ohlašovny a ověřující osoby 27. – 28. 3. 2025
Hradec Králové, hotel Tereziánský Dvůr.

Lektoři:
Bc. Pavlína Bartáková – „Vidimace a legalizace od A do Z“ – aktuálně z praxe
Mgr. David Fátor – Jak správně vést evidenci obyvatel – ohlašovnu“


Program semináře
Mgr. David Fátor
Jak správně vést evidenci obyvatel – ohlašovnu“

akreditace: AK/PV-15/2023, rozsah 6 hodin

  1. Evidence obyvatel, historie, definice.

Přehled právních předpisů.
Základní registry a agendové informační systémy veřejné správy.

  1. Zákon o evidenci obyvatel

Definice, pojmy, subjekty údajů, výkon státní správy, IS EO – obsah, zapisovatelé a uživatelé, zdroje IS EO – příklady z praxe. Změna místa trvalého pobytu – osobní podání, podání na základě zákonného zastoupení a na základě zmocnění. Povinnosti občana. Povinnosti ohlašovny. Zvláštní postupy ohlašovny a výklad k postupům podle správního řádu.

  1. Jak správně vést ohlašovnu PRAKTICKY – co ohlašovna vykonává.

Praktické situace a příklady, práce s písemným materiálem, ukázky zapisování do aplikace CzechPoint@office.
Zapisuje do IS EO; Využívá údaje z IS EO; Vydává potvrzení podle § 8 odst. 3;
Přijímá ohlášení změny místa trvalého pobytu; Vydává potvrzení podle § 10 odst. 7;
Vydává potvrzení podle § 10 odst. 8; Přijímá ohlášení o ukončení trvalého pobytu;
Postup podle § 10a; Přijímá žádosti podle § 10b; Ukládá písemnosti podle § 10c;
Vede správní řízení podle § 12; Ověřuje údaje v katastru nemovitostí podle § 12a;
Vede manuální evidenci; Vydává potvrzení podle § 20
Praktické příklady, dotazy a diskuse.
Správní poplatky
—————————————————————————

Bc. Pavlína Bartáková
„Vidimace a legalizace od A do Z“ – aktuálně z praxe

akreditace: AK/PV-410/2023
Program:

  1. Přehled právních předpisů a informací MV, správní řád, notářský řád.
  2. Základní registry a využívání referenčních údajů ze ZR a IS při ověřování.
  3. Působnost na úseku vidimace a legalizace dle zákona a ostatními subjekty.
  4. Vidimace – vidimovaná listina, předložená listina, překážky vidimace, praktické ukázky viditelných zajišťovacích prvků, Glosář Prado, způsob provedení vidimace, vidimační doložka, forma.
  5. Legalizace – podmínky, překážky legalizace, příklady z praxe, způsob provedení, legalizační doložka, forma, ověřovací kniha – vedení, změny, zápisy, opravy.
  6. Legalizace elektronického podpisu, e-legalizace – možnosti úředního ověření el. podpisů, příslušnost, druhy el.podpisů, postupy při e-legalizaci, překážky, vady. Další e-legalizace.
  7. Správní poplatky.

Místo konání: Hotel Tereziánský dvůr – Jana Koziny 336/4, 50003 Hradec Králové

 

Odkaz na mapu zde (klik)

Doprava od autobusového a vlakového nádraží:
Trolejbus č.2 a č.4, zastávka Komenského (cca 100m od hotelu)
Trolejbus č. 7, zastávka Stará nemocnice (cca 200m od hotelu)
Jízdenku v hodnotě 20 Kč (nepřestupní jízda) lze zakoupit ve stánku PNS přímo na nádraží.Nebo formou mobilní jízdenky https://www.dpmhk.cz/14/Mobilni_jizdenka/ – jízdenku je možno zakoupit kdykoli a kdekoli. Není třeba hotovosti ani automatu na nákup jízdenky. K nákupu jízdenky stačí pouze Váš mobilní telefon.
Nebo https://www.dpmhk.cz/hopon/ umožňuje cestujícím kupovat jízdenky prostřednictvím chytrého telefonu i bez mobilních dat, přímou platbou z kreditní karty.

Autem:  Jak se k nám dostanete | EA Hotel Tereziánský dvůr (hotelterezianskydvur.com)

Součástí hotelu je krytý parking za poplatek 100 Kč/pobyt
Příjezd do parkingu z ulice Plácelova, z parkingu je přímý vstup do recepce hotelu


Cena 6300 Kč

Cena obsahuje snížené vložné za 2 semináře, celodenní stravování ve čtvrtek a pátek, pronájem konferenčních prostor a techniky (školní uspořádání), přípravu materiálů, 1x ubytování (nocleh se snídaní), městskou daň. Ubytování je zajištěno ve 2 nebo 3 lůžkových pokojích. Rozpis ubytovaných (snažíme se, aby v pokoji byli účastníci z jednoho úřadu, ženy a muži zvlášť) zajišťuje agentura VAVS. Cca 3 týdny před konáním obdrží účastníci program s podrobnými organizačními informacemi.

V případě, že požadujete účast na této dvoudenní akci

– bez ubytování (cena akce bez ubytování 4.900 Kč), nebo požadujete
– jednolůžkový pokoj (za příplatek 700 Kč), nebo požadujete
– nocleh navíc již ze středy na čtvrtek (plus 1 400 Kč ve 2-3 lůžk. pokoji, nebo plus 2100 Kč v 1 lůžk. pokoji),

odešlete objednávku – viz níže a poté nás prosím se svým požadavkem kontaktujte emailem vavs@vavs.cz.

Uzávěrka přihlášek: do naplnění kapacity – máme omezený počet míst.  

Online od 8:00 – 12:30h – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Akreditace: v řízení

Kurz poskytuje účastníkům základní vhled do fundamentálních konceptů AI (umělá inteligence – angl. A.I. Artificial Intelligence). Cílem kurzu je zdokonalovat povědomí úředníků české veřejné správy o AI, možnostech, které AI představuje, jak může být do jejich činnosti zapojena a zúročena. 

Program:

  1. Umělá inteligence – angl. A.I. Artificial Intelligence
  2. co je to AI
  3. hledání definice AI a příbuzné obory
  4. oblasti, v nichž má AI potenciál
  5. obecně/následně aplikace na veřejnou správu
  6. právní regulace AI (AI ACT)

Online od 8:00 – 13:15h – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Akreditace: AK/PV-642/2023


Program:

1. Přehled právních předpisů.

2. Základní registry a agendové informační systémy veřejné správy pro potřebu ohlašovny.

3. Postavení evidence obyvatel v systému veřejné správy, zapisovatelé a uživatelé údajů.

4. Výklad základních pojmů zákona o evidenci obyvatel.

5. Trvalý pobyt – formy vedení údajů o TP; vznik, změna, zrušení, ukončení TP; správní poplatky.

6. Oprávněnost užívat nemovitost a formy jejího prokazování – vlastnictví, spoluvlastnictví, nájem, pronájem.

7. Základní modelové situace při změně trvalého pobytu – praktické ukázky.

8. Zapisování údajů do CzechPoint@office.

9. Vedení manuální evidence.

10. Změnové sestavy – možnosti aktualizace evidence obyvatel.

11. Adresa pro doručování, zprostředkování kontaktu.

12. Poskytování údajů oprávněným subjektům.

13. Diskuse a dotazy.

Online od 8:00 – 12:30h – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Akreditace: v řízení

Kurz poskytuje účastníkům základní vhled do fundamentálních konceptů AI (umělá inteligence – angl. A.I. Artificial Intelligence). Cílem kurzu je zdokonalovat povědomí úředníků české veřejné správy o AI, možnostech, které AI představuje, jak může být do jejich činnosti zapojena a zúročena. 

Program:

  1. Umělá inteligence – angl. A.I. Artificial Intelligence
  2. co je to AI
  3. hledání definice AI a příbuzné obory
  4. oblasti, v nichž má AI potenciál
  5. obecně/následně aplikace na veřejnou správu
  6. právní regulace AI (AI ACT)

Diskuze v průběhu celého semináře.

Online od 8:00 – 13:00h – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Akreditace: AK/PV-843/2022

Program:

  1. Historie evidence obyvatelstva na našem území

Přehled právních předpisů

Základní registry a agendové informační systémy veřejné správy

  1. Zákon o evidenci obyvatel

Definice, pojmy, subjekty údajů, výkon státní správy, IS EO – obsah, zapisovatelé a uživatelé, zdroje IS EO – příklady z praxe. Změna místa trvalého pobytu – osobní podání, podání na základě zákonného zastoupení a na základě zmocnění. Povinnosti občana. Povinnosti ohlašovny. Zvláštní postupy ohlašovny a výklad k postupům podle správního řádu.

  1. Činnosti ohlašovny PRAKTICKY – co ohlašovna vykonává.

Praktické situace a příklady, práce s písemným materiálem, ukázky zapisování do aplikace CzechPoint@office.

Zapisuje do IS EO; Využívá údaje z IS EO; Vydává potvrzení podle § 8 odst. 3;

Přijímá ohlášení změny místa trvalého pobytu; Vydává potvrzení podle § 10 odst. 7;

Vydává potvrzení podle § 10 odst. 8; Přijímá ohlášení o ukončení trvalého pobytu;

Postup podle § 10a; Přijímá žádosti podle § 10b; Ukládá písemnosti podle § 10c;

Vede správní řízení podle § 12; Ověřuje údaje v katastru nemovitostí podle § 12a;

Vede manuální evidenci; Vydává potvrzení podle § 20

  1. Správní poplatky
  2. Praktická cvičení konkrétních situací – práce s písemným materiálem

Online od 8:00 – 13:15h – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Akreditace: AK/PV-642/2023


Program:

1. Přehled právních předpisů.

2. Základní registry a agendové informační systémy veřejné správy pro potřebu ohlašovny.

3. Postavení evidence obyvatel v systému veřejné správy, zapisovatelé a uživatelé údajů.

4. Výklad základních pojmů zákona o evidenci obyvatel.

5. Trvalý pobyt – formy vedení údajů o TP; vznik, změna, zrušení, ukončení TP; správní poplatky.

6. Oprávněnost užívat nemovitost a formy jejího prokazování – vlastnictví, spoluvlastnictví, nájem, pronájem.

7. Základní modelové situace při změně trvalého pobytu – praktické ukázky.

8. Zapisování údajů do CzechPoint@office.

9. Vedení manuální evidence.

10. Změnové sestavy – možnosti aktualizace evidence obyvatel.

11. Adresa pro doručování, zprostředkování kontaktu.

12. Poskytování údajů oprávněným subjektům.

13. Diskuse a dotazy.

Prezence od 8:30, začátek od 9:00 – 14:30h,
akreditace: AK/PV-38/2023

Praha


Vzdělávací program je členěn na následující témata:

  1. ZÁKON O MATRIKÁCH – VÝKLAD VYBRANÝCH USTANOVENÍ, PŘÍKLADY S VAZBOU NA ZÁKON O MATRIKÁCH SE ZAMĚŘENÍM NA APLIKACI POSTUPŮ DLE METODICKÝCH INFORMACÍ MV
  1. Jméno a příjmení – definice dle zákona o matrikách s vazbou na občanský zákoník
  2. Zápis jmen do matriční knihy
  3. Volba druhého jména
  4. Zápis jména do zvláštní matriky
  5. Užívání české podoby cizojazyčného jména
  6. Zápis jména na žádost podle původního zápisu, tj. v jiném než českém jazyce
  7. Zápis jména příslušníků národnostních menšin
  8. Zápis jména občana ČR a současně občana jiného čl. státu EU
  9. Jména uvedená v matričním dokladu k 31.12.1949
  10. Změna jména
  11. Příjmení – definice rodného příjmení
  12. Zápis příjmení žen
  13. Zápis více příjmení
  14. Upuštění od užívání více příjmení
  15. Zápis příjmení občana ČR a současně občana jiného čl. státu EU
  16. Užívání příjmení v nesprávné podobě – v dobré víře po dobu nejméně 5 let
  17. Změna příjmení, změna příjmení za trvání manželství
  18. Metodické informace MV se zaměřením na otázku jména a příjmení

Online od 8:00 – 13:45h – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Číslo akreditace: AK/PV-843/2022


Program:

  1. Historie evidence obyvatelstva na našem území

Přehled právních předpisů

Základní registry a agendové informační systémy veřejné správy

  1. Zákon o evidenci obyvatel

Definice, pojmy, subjekty údajů, výkon státní správy, IS EO – obsah, zapisovatelé a uživatelé, zdroje IS EO – příklady z praxe. Změna místa trvalého pobytu – osobní podání, podání na základě zákonného zastoupení a na základě zmocnění. Povinnosti občana. Povinnosti ohlašovny. Zvláštní postupy ohlašovny a výklad k postupům podle správního řádu.

  1. Činnosti ohlašovny PRAKTICKY – co ohlašovna vykonává.

Praktické situace a příklady, práce s písemným materiálem, ukázky zapisování do aplikace CzechPoint@office.

Zapisuje do IS EO; Využívá údaje z IS EO; Vydává potvrzení podle § 8 odst. 3;

Přijímá ohlášení změny místa trvalého pobytu; Vydává potvrzení podle § 10 odst. 7;

Vydává potvrzení podle § 10 odst. 8; Přijímá ohlášení o ukončení trvalého pobytu;

Postup podle § 10a; Přijímá žádosti podle § 10b; Ukládá písemnosti podle § 10c;

Vede správní řízení podle § 12; Ověřuje údaje v katastru nemovitostí podle § 12a;

Vede manuální evidenci; Vydává potvrzení podle § 20

  1. Správní poplatky
  2. Praktická cvičení konkrétních situací – práce s písemným materiálem

Online od 8:00 – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.
Akreditace: AK/PV-642/2023

Vzdělávací program: „Evidence obyvatel – pro začátečníky, webinář“ je určen pracovníkům veřejné správy, kteří vykonávají přenesenou působnost na úseku evidence obyvatel – ohlašovny.

Vzdělávací program je členěn na následující témata:

1. Přehled právních předpisů.

2. Základní registry a agendové informační systémy veřejné správy pro potřebu ohlašovny.

3. Postavení evidence obyvatel v systému veřejné správy, zapisovatelé a uživatelé údajů.

4. Výklad základních pojmů zákona o evidenci obyvatel.

5. Trvalý pobyt – formy vedení údajů o TP; vznik, změna, zrušení, ukončení TP; správní poplatky.

6. Oprávněnost užívat nemovitost a formy jejího prokazování – vlastnictví, spoluvlastnictví, nájem, pronájem.

7. Základní modelové situace při změně trvalého pobytu – praktické ukázky.

8. Zapisování údajů do CzechPoint@office.

9. Vedení manuální evidence.

10. Změnové sestavy – možnosti aktualizace evidence obyvatel.

11. Adresa pro doručování, zprostředkování kontaktu.

12. Poskytování údajů oprávněným subjektům.

13. Diskuse a dotazy.

Online od 8:00 – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Akreditace: AK/PV-118/2024


Seminář bude nápomocen úředníkům územních samosprávných celků, kteří mají působnost na úseku vidimace a legalizace, a to zejména v souvislosti s novelou na úseku legalizace, v rámci zavedení legalizace elektronických podpisů, tzv. e-legalizace. Záměrem je nejen podrobně popsat práci ve formuláři eLegalizace v systému CzechPOINT, ale vysvětlit posluchačům důkladně i souvislosti, tak aby jednak pochopili práci s elektronickými podpisy ve vazbě na agendu ověřování, ale rozuměli i požadavkům kladeným na fyzické osoby, které chtějí eLegalizaci využít, jakož i navazující práci s takto legalizovanými dokumenty a byli tak schopni poskytnout jim potřebné informace.

Program:

  1. Přehled právních předpisů a relevantní metodiky Ministerstva vnitra
  2. Terminologické změny v zákoně o ověřování a ověřovací vyhlášce a jejich význam
  3. Důvody zavedení ověřování elektronických podpisů, smysl, cíl
  4. Legalizace elektronického podpisu:
    1. Možnosti úředního ověření elektronických podpisů
    2. Vymezení el. podpisů, které je možno úředně ověřit, včetně praktických ukázek
    3. Věcně příslušné orgány k provádění legalizace elektronických podpisů podle zákona o ověřování
    4. Postup při legalizaci elektronického podpisu ověřujícími úřady, včetně praktických ukázek
    5. Překážky legalizace s důrazem na specifika elektronického podpisu
    6. Vedení evidence legalizací elektronických podpisů
    7. Vícečetná legalizace a elektronické podpisy
    8. Vzájemná uznatelnost jednotlivých druhů úředně ověřených elektronických podpisů
    9. Ověřování výstupů eElegalizace a práce s nimi
    10. Prodloužení platnosti ověřovací doložky
    11. Správní poplatky

Diskuze