Online od 8:00 – 13:00h – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Akreditace: AK/PV-843/2022

Program:

  1. Historie evidence obyvatelstva na našem území

Přehled právních předpisů

Základní registry a agendové informační systémy veřejné správy

  1. Zákon o evidenci obyvatel

Definice, pojmy, subjekty údajů, výkon státní správy, IS EO – obsah, zapisovatelé a uživatelé, zdroje IS EO – příklady z praxe. Změna místa trvalého pobytu – osobní podání, podání na základě zákonného zastoupení a na základě zmocnění. Povinnosti občana. Povinnosti ohlašovny. Zvláštní postupy ohlašovny a výklad k postupům podle správního řádu.

  1. Činnosti ohlašovny PRAKTICKY – co ohlašovna vykonává.

Praktické situace a příklady, práce s písemným materiálem, ukázky zapisování do aplikace CzechPoint@office.

Zapisuje do IS EO; Využívá údaje z IS EO; Vydává potvrzení podle § 8 odst. 3;

Přijímá ohlášení změny místa trvalého pobytu; Vydává potvrzení podle § 10 odst. 7;

Vydává potvrzení podle § 10 odst. 8; Přijímá ohlášení o ukončení trvalého pobytu;

Postup podle § 10a; Přijímá žádosti podle § 10b; Ukládá písemnosti podle § 10c;

Vede správní řízení podle § 12; Ověřuje údaje v katastru nemovitostí podle § 12a;

Vede manuální evidenci; Vydává potvrzení podle § 20

  1. Správní poplatky
  2. Praktická cvičení konkrétních situací – práce s písemným materiálem

Online od 8:00 – 13:15h – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Akreditace: AK/PV-642/2023


Program:

1. Přehled právních předpisů.

2. Základní registry a agendové informační systémy veřejné správy pro potřebu ohlašovny.

3. Postavení evidence obyvatel v systému veřejné správy, zapisovatelé a uživatelé údajů.

4. Výklad základních pojmů zákona o evidenci obyvatel.

5. Trvalý pobyt – formy vedení údajů o TP; vznik, změna, zrušení, ukončení TP; správní poplatky.

6. Oprávněnost užívat nemovitost a formy jejího prokazování – vlastnictví, spoluvlastnictví, nájem, pronájem.

7. Základní modelové situace při změně trvalého pobytu – praktické ukázky.

8. Zapisování údajů do CzechPoint@office.

9. Vedení manuální evidence.

10. Změnové sestavy – možnosti aktualizace evidence obyvatel.

11. Adresa pro doručování, zprostředkování kontaktu.

12. Poskytování údajů oprávněným subjektům.

13. Diskuse a dotazy.

Prezence od 8:30, začátek od 9:00 – 14:30h,
akreditace: AK/PV-38/2023

Praha – Praha 1, Václavské nám. 833/31 (v průchodu), ABF Nadace pro rozvoj architektury a stavitelství.

Popis cesty: Metro C, Metro A, stanice Muzeum. Jdete-li Václavským náměstím dolů (zády k Národnímu muzeu), sídlo Nadace ABF je po Vaší pravé ruce, cca v polovině. V půlkulatém průchodu (viz fotografie) domu č. 31 (nápis čínské restaurace), nad obloukem je umístěn modrý ukazatel ABF. Pod průchodem pokračují další budovy směrem dolů: Meran hotel a Grand hotel Evropa.

Popis cesty: Metro B, stanice Můstek, výstup Václavské náměstí. Sídlo Nadace ABF je směrem nahoru k Národnímu muzeu (cca 30 m od výstupu z metra). Cestou budete míjet Grand hotel Evropa a hotel Meran. V půlkulatém průchodu (viz fotografie) domu č. 31 (nápis čínské restaurace), nad obloukem je umístěn modrý ukazatel ABF.

Nejbližší možnost parkování: např. Garáže PARKING CENTRUM vedle budovy Státní opery. Případně na některém parkovišti P+R na kraji Prahy a dále pak metrem do centra.


Vzdělávací program je členěn na následující témata:

  1. ZÁKON O MATRIKÁCH – VÝKLAD VYBRANÝCH USTANOVENÍ, PŘÍKLADY S VAZBOU NA ZÁKON O MATRIKÁCH SE ZAMĚŘENÍM NA APLIKACI POSTUPŮ DLE METODICKÝCH INFORMACÍ MV
  1. Jméno a příjmení – definice dle zákona o matrikách s vazbou na občanský zákoník
  2. Zápis jmen do matriční knihy
  3. Volba druhého jména
  4. Zápis jména do zvláštní matriky
  5. Užívání české podoby cizojazyčného jména
  6. Zápis jména na žádost podle původního zápisu, tj. v jiném než českém jazyce
  7. Zápis jména příslušníků národnostních menšin
  8. Zápis jména občana ČR a současně občana jiného čl. státu EU
  9. Jména uvedená v matričním dokladu k 31.12.1949
  10. Změna jména
  11. Příjmení – definice rodného příjmení
  12. Zápis příjmení žen
  13. Zápis více příjmení
  14. Upuštění od užívání více příjmení
  15. Zápis příjmení občana ČR a současně občana jiného čl. státu EU
  16. Užívání příjmení v nesprávné podobě – v dobré víře po dobu nejméně 5 let
  17. Změna příjmení, změna příjmení za trvání manželství
  18. Metodické informace MV se zaměřením na otázku jména a příjmení

Online od 8:00 – 13:45h – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Číslo akreditace: AK/PV-843/2022


Program:

  1. Historie evidence obyvatelstva na našem území

Přehled právních předpisů

Základní registry a agendové informační systémy veřejné správy

  1. Zákon o evidenci obyvatel

Definice, pojmy, subjekty údajů, výkon státní správy, IS EO – obsah, zapisovatelé a uživatelé, zdroje IS EO – příklady z praxe. Změna místa trvalého pobytu – osobní podání, podání na základě zákonného zastoupení a na základě zmocnění. Povinnosti občana. Povinnosti ohlašovny. Zvláštní postupy ohlašovny a výklad k postupům podle správního řádu.

  1. Činnosti ohlašovny PRAKTICKY – co ohlašovna vykonává.

Praktické situace a příklady, práce s písemným materiálem, ukázky zapisování do aplikace CzechPoint@office.

Zapisuje do IS EO; Využívá údaje z IS EO; Vydává potvrzení podle § 8 odst. 3;

Přijímá ohlášení změny místa trvalého pobytu; Vydává potvrzení podle § 10 odst. 7;

Vydává potvrzení podle § 10 odst. 8; Přijímá ohlášení o ukončení trvalého pobytu;

Postup podle § 10a; Přijímá žádosti podle § 10b; Ukládá písemnosti podle § 10c;

Vede správní řízení podle § 12; Ověřuje údaje v katastru nemovitostí podle § 12a;

Vede manuální evidenci; Vydává potvrzení podle § 20

  1. Správní poplatky
  2. Praktická cvičení konkrétních situací – práce s písemným materiálem

Online od 8:00 – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.
Akreditace: AK/PV-642/2023

Vzdělávací program: „Evidence obyvatel – pro začátečníky, webinář“ je určen pracovníkům veřejné správy, kteří vykonávají přenesenou působnost na úseku evidence obyvatel – ohlašovny.

Vzdělávací program je členěn na následující témata:

1. Přehled právních předpisů.

2. Základní registry a agendové informační systémy veřejné správy pro potřebu ohlašovny.

3. Postavení evidence obyvatel v systému veřejné správy, zapisovatelé a uživatelé údajů.

4. Výklad základních pojmů zákona o evidenci obyvatel.

5. Trvalý pobyt – formy vedení údajů o TP; vznik, změna, zrušení, ukončení TP; správní poplatky.

6. Oprávněnost užívat nemovitost a formy jejího prokazování – vlastnictví, spoluvlastnictví, nájem, pronájem.

7. Základní modelové situace při změně trvalého pobytu – praktické ukázky.

8. Zapisování údajů do CzechPoint@office.

9. Vedení manuální evidence.

10. Změnové sestavy – možnosti aktualizace evidence obyvatel.

11. Adresa pro doručování, zprostředkování kontaktu.

12. Poskytování údajů oprávněným subjektům.

13. Diskuse a dotazy.

Online od 8:00 – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Akreditace: AK/PV-118/2024


Seminář bude nápomocen úředníkům územních samosprávných celků, kteří mají působnost na úseku vidimace a legalizace, a to zejména v souvislosti s novelou na úseku legalizace, v rámci zavedení legalizace elektronických podpisů, tzv. e-legalizace. Záměrem je nejen podrobně popsat práci ve formuláři eLegalizace v systému CzechPOINT, ale vysvětlit posluchačům důkladně i souvislosti, tak aby jednak pochopili práci s elektronickými podpisy ve vazbě na agendu ověřování, ale rozuměli i požadavkům kladeným na fyzické osoby, které chtějí eLegalizaci využít, jakož i navazující práci s takto legalizovanými dokumenty a byli tak schopni poskytnout jim potřebné informace.

Program:

  1. Přehled právních předpisů a relevantní metodiky Ministerstva vnitra
  2. Terminologické změny v zákoně o ověřování a ověřovací vyhlášce a jejich význam
  3. Důvody zavedení ověřování elektronických podpisů, smysl, cíl
  4. Legalizace elektronického podpisu:
    1. Možnosti úředního ověření elektronických podpisů
    2. Vymezení el. podpisů, které je možno úředně ověřit, včetně praktických ukázek
    3. Věcně příslušné orgány k provádění legalizace elektronických podpisů podle zákona o ověřování
    4. Postup při legalizaci elektronického podpisu ověřujícími úřady, včetně praktických ukázek
    5. Překážky legalizace s důrazem na specifika elektronického podpisu
    6. Vedení evidence legalizací elektronických podpisů
    7. Vícečetná legalizace a elektronické podpisy
    8. Vzájemná uznatelnost jednotlivých druhů úředně ověřených elektronických podpisů
    9. Ověřování výstupů eElegalizace a práce s nimi
    10. Prodloužení platnosti ověřovací doložky
    11. Správní poplatky

Diskuze

Prezence od 8:30, začátek od 9:00 – 14:15h,
akreditace: AK/PV-119/2024

Praha – Praha 1, Václavské nám. 833/31 (v průchodu), ABF Nadace pro rozvoj architektury a stavitelství.

Popis cesty: Metro C, Metro A, stanice Muzeum. Jdete-li Václavským náměstím dolů (zády k Národnímu muzeu), sídlo Nadace ABF je po Vaší pravé ruce, cca v polovině. V půlkulatém průchodu (viz fotografie) domu č. 31 (nápis čínské restaurace), nad obloukem je umístěn modrý ukazatel ABF. Pod průchodem pokračují další budovy směrem dolů: Meran hotel a Grand hotel Evropa.

Popis cesty: Metro B, stanice Můstek, výstup Václavské náměstí. Sídlo Nadace ABF je směrem nahoru k Národnímu muzeu (cca 30 m od výstupu z metra). Cestou budete míjet Grand hotel Evropa a hotel Meran. V půlkulatém průchodu (viz fotografie) domu č. 31 (nápis čínské restaurace), nad obloukem je umístěn modrý ukazatel ABF.

Nejbližší možnost parkování: např. Garáže PARKING CENTRUM vedle budovy Státní opery. Případně na některém parkovišti P+R na kraji Prahy a dále pak metrem do centra.


Seminář bude nápomocen úředníkům územních samosprávných celků, kteří mají působnost na úseku vidimace a legalizace, a to zejména v souvislosti s novelou na úseku legalizace, v rámci zavedení legalizace elektronických podpisů, tzv. e-legalizace. Záměrem je nejen podrobně popsat práci ve formuláři eLegalizace v systému CzechPOINT, ale vysvětlit posluchačům důkladně i souvislosti, tak aby jednak pochopili práci s elektronickými podpisy ve vazbě na agendu ověřování, ale rozuměli i požadavkům kladeným na fyzické osoby, které chtějí eLegalizaci využít, jakož i navazující práci s takto legalizovanými dokumenty a byli tak schopni poskytnout jim potřebné informace.

Program:

  1. Přehled právních předpisů a relevantní metodiky Ministerstva vnitra
  2. Terminologické změny v zákoně o ověřování a ověřovací vyhlášce a jejich význam
  3. Důvody zavedení ověřování elektronických podpisů, smysl, cíl
  4. Legalizace elektronického podpisu:
    1. Možnosti úředního ověření elektronických podpisů
    2. Vymezení el. podpisů, které je možno úředně ověřit, včetně praktických ukázek
    3. Věcně příslušné orgány k provádění legalizace elektronických podpisů podle zákona o ověřování
    4. Postup při legalizaci elektronického podpisu ověřujícími úřady, včetně praktických ukázek
    5. Překážky legalizace s důrazem na specifika elektronického podpisu
    6. Vedení evidence legalizací elektronických podpisů
    7. Vícečetná legalizace a elektronické podpisy
    8. Vzájemná uznatelnost jednotlivých druhů úředně ověřených elektronických podpisů
    9. Ověřování výstupů eElegalizace a práce s nimi
    10. Prodloužení platnosti ověřovací doložky
    11. Správní poplatky

Diskuze

Online od 8:00 – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Online od 8:00 – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Akreditace: AK/PV-642/2023

Vzdělávací program: „Evidence obyvatel – pro začátečníky, webinář“ je určen pracovníkům veřejné správy, kteří vykonávají přenesenou působnost na úseku evidence obyvatel – ohlašovny.

Vzdělávací program je členěn na následující témata:

1. Přehled právních předpisů.

2. Základní registry a agendové informační systémy veřejné správy pro potřebu ohlašovny.

3. Postavení evidence obyvatel v systému veřejné správy, zapisovatelé a uživatelé údajů.

4. Výklad základních pojmů zákona o evidenci obyvatel.

5. Trvalý pobyt – formy vedení údajů o TP; vznik, změna, zrušení, ukončení TP; správní poplatky.

6. Oprávněnost užívat nemovitost a formy jejího prokazování – vlastnictví, spoluvlastnictví, nájem, pronájem.

7. Základní modelové situace při změně trvalého pobytu – praktické ukázky.

8. Zapisování údajů do CzechPoint@office.

9. Vedení manuální evidence.

10. Změnové sestavy – možnosti aktualizace evidence obyvatel.

11. Adresa pro doručování, zprostředkování kontaktu.

12. Poskytování údajů oprávněným subjektům.

13. Diskuse a dotazy.

Online od 8:00 – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Vzdělávací program: „Evidence obyvatel – pro začátečníky, webinář“ je určen pracovníkům veřejné správy, kteří vykonávají přenesenou působnost na úseku evidence obyvatel – ohlašovny.

Vzdělávací program je členěn na následující témata:

1. Přehled právních předpisů.

2. Základní registry a agendové informační systémy veřejné správy pro potřebu ohlašovny.

3. Postavení evidence obyvatel v systému veřejné správy, zapisovatelé a uživatelé údajů.

4. Výklad základních pojmů zákona o evidenci obyvatel.

5. Trvalý pobyt – formy vedení údajů o TP; vznik, změna, zrušení, ukončení TP; správní poplatky.

6. Oprávněnost užívat nemovitost a formy jejího prokazování – vlastnictví, spoluvlastnictví, nájem, pronájem.

7. Základní modelové situace při změně trvalého pobytu – praktické ukázky.

8. Zapisování údajů do CzechPoint@office.

9. Vedení manuální evidence.

10. Změnové sestavy – možnosti aktualizace evidence obyvatel.

11. Adresa pro doručování, zprostředkování kontaktu.

12. Poskytování údajů oprávněným subjektům.

13. Diskuse a dotazy.