Prezence od 8.30, začátek v 9:00

Program bude upřesněn

Online od 8:00 – 13:00h – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Program:

  1. Přehled aktuálních právních předpisů upravující danou problematiku
  2. Základní pojmy a zásady nájemního vztahu
  3. Vznik nájemního vztahu, forma a obsah nájemní smlouvy
  4. Práva a povinnosti smluvních stran
  5. Nájemné, způsob jeho určení a zvyšování
  6. Plnění spojená s užíváním bytu a nebytových prostor
  7. Doba nájmu, skončení nájmu
  8. Společný nájem, přechod nájmu, dědění nájmu
  9. Podnájem a ubytování
  10. Služební byty a byty zvláštního určení

Online od 8:00 – 14:00 – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

online 8:00 – 13:45h, – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Program:

1.      Přehled právních předpisů a informací MV
2.      Základní registry a využívání referenčních údajů ze ZR a IS při ověřování
3.      Působnost na úseku vidimace a legalizace
4.      Vidimace – praktické ukázky viditelných zajišťovacích prvků, listiny opatřené viditelnými zajišťovacími prvky
5.      Legalizace – příklady z praxe, e-Legalizace
6.      Vybraná společná ustanovení
7.      Správní poplatky – výklad
8.      Správní řád
9.      Notářský řád – rozdíly mezi zákonem o ověřování a notářským řádem
10.   Kontrola výkonu přenesené působnosti

Online od 8:00 – 13:15h – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.


Program:

1. Přehled právních předpisů.

2. Základní registry a agendové informační systémy veřejné správy pro potřebu ohlašovny.

3. Postavení evidence obyvatel v systému veřejné správy, zapisovatelé a uživatelé údajů.

4. Výklad základních pojmů zákona o evidenci obyvatel.

5. Trvalý pobyt – formy vedení údajů o TP; vznik, změna, zrušení, ukončení TP; správní poplatky.

6. Oprávněnost užívat nemovitost a formy jejího prokazování – vlastnictví, spoluvlastnictví, nájem, pronájem.

7. Základní modelové situace při změně trvalého pobytu – praktické ukázky.

8. Zapisování údajů do CzechPoint@office.

9. Vedení manuální evidence.

10. Změnové sestavy – možnosti aktualizace evidence obyvatel.

11. Adresa pro doručování, zprostředkování kontaktu.

12. Poskytování údajů oprávněným subjektům.

13. Diskuse a dotazy.

bude podrobně probráno mj. i téma „vztahy stejnopohlavních rodičů a dětí

Online od 8:00 – 13:45h – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.


Seminář má být nápomocen úředníkům v agendách matrik, a to ve vazbě na vybraná ustanovení občanského zákoníku. Důraz je kladen především na výklad vybraných ustanovení občanského zákoníku, zejména úpravy rodinného práva a jeho vztah k zákonu o matrikách.

Program:

1. OBČANSKÝ ZÁKONÍK – OBECNÝ ÚVOD, LEGISLATIVNÍ ČLENĚNÍ – Obecný úvod – Legislativní členění občanského zákoníku – Vymezení relevantních pojmů z části I. Občanského zákoníku (právní osobnost, svéprávnost, nascitur, zletilost, svéprávnost).

2. RODINNÉ PRÁVO – VYMEZENÍ RELEVANTNÍCH INSTITUTŮ, PŘÍKLADY Z PRAXE A VAZBA NA ZÁKON O MATRIKÁCH, KOMPARACE POSTUPŮ, PRAKTICKÁ CVIČENÍ
a) příbuzenství a švagrovství
b) určování a popírání rodičovství
• mateřství – pojem, způsob určení, popření a důsledky pro matriční praxi; náhradní mateřství
• otcovství – pojem, způsob určení, popření a důsledky pro matriční praxi
• zvláštní případy rodičovství – rodiče stejného pohlaví – specifika zápisu do matričních knih a matričních dokladů
c) rodičovská odpovědnost a osobní práva rodičů vůči dítěti
d) osvojení – jméno a příjmení osvojence, utajení osvojení, příjmení osvojence po zrušení osvojení, osvojení zletilého
e) náhradní rodičovská péče
• pěstounství
• poručnictví.

Online od 8:00 – 14:00h – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Seminář je určen zejména úředníkům územních samosprávných celků, matrikářům, kteří se s problematikou týkající se zvláštní matriky setkávají v rámci každodenního výkonu státní správy na úseku matrik.

Program:

  1. Zvláštní matrika Brno (ZM) – historie v rámci RU, Československa a ČR
  2. Vliv rozdělení Československa a vznik ČR k 1.1.1993 na zapisování do ZM
  3. Působnost a příslušnost ZM
  4. Subjekty oprávněné k podání žádosti o zápis do ZM – prakticky
  5. Zápis narození a jeho specifika
  6. Zápis manželství a jeho specifika
  7. Zápis partnerství a jeho specifika
  8. Zápis úmrtí a jeho specifika

Praktické postupy a praktické příklady

Online od 8:00 – 13:15. Všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.


Seminář bude nápomocen úředníkům územních samosprávných celků, kteří mají působnost na úseku vidimace a legalizace, a to zejména v souvislosti s novelou na úseku legalizace, v rámci zavedení legalizace elektronických podpisů, tzv. e-legalizace. Záměrem je nejen podrobně popsat práci ve formuláři eLegalizace v systému CzechPOINT, ale vysvětlit posluchačům důkladně i souvislosti, tak aby jednak pochopili práci s elektronickými podpisy ve vazbě na agendu ověřování, ale rozuměli i požadavkům kladeným na fyzické osoby, které chtějí eLegalizaci využít, jakož i navazující práci s takto legalizovanými dokumenty a byli tak schopni poskytnout jim potřebné informace.

Program:

  1. Přehled právních předpisů a relevantní metodiky Ministerstva vnitra
  2. Terminologické změny v zákoně o ověřování a ověřovací vyhlášce a jejich význam
  3. Důvody zavedení ověřování elektronických podpisů, smysl, cíl
  4. Legalizace elektronického podpisu:
    1. Možnosti úředního ověření elektronických podpisů
    2. Vymezení el. podpisů, které je možno úředně ověřit, včetně praktických ukázek
    3. Věcně příslušné orgány k provádění legalizace elektronických podpisů podle zákona o ověřování
    4. Postup při legalizaci elektronického podpisu ověřujícími úřady, včetně praktických ukázek
    5. Překážky legalizace s důrazem na specifika elektronického podpisu
    6. Vedení evidence legalizací elektronických podpisů
    7. Vícečetná legalizace a elektronické podpisy
    8. Vzájemná uznatelnost jednotlivých druhů úředně ověřených elektronických podpisů
    9. Ověřování výstupů eElegalizace a práce s nimi
    10. Prodloužení platnosti ověřovací doložky
    11. Správní poplatky

Online od 8:00 – 13:45 – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Online od 8:00 – 12:30h – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Kurz poskytuje účastníkům základní vhled do fundamentálních konceptů AI (umělá inteligence – angl. A.I. Artificial Intelligence). Cílem kurzu je zdokonalovat povědomí úředníků české veřejné správy o AI, možnostech, které AI představuje, jak může být do jejich činnosti zapojena a zúročena. 

Program:

  1. Umělá inteligence – angl. A.I. Artificial Intelligence
  2. co je to AI
  3. hledání definice AI a příbuzné obory
  4. oblasti, v nichž má AI potenciál
  5. obecně/následně aplikace na veřejnou správu
  6. právní regulace AI (AI ACT)