Online od 8:00 – 13:45h – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Číslo akreditace: AK/PV-1025/2022


Program:

Občanské průkazy

  1. Přehled právních předpisů
  2. OP jako pojem a druhy OP
  3. Zapisované údaje do OP
  4. Vydávání a převzetí OP
  5. Doba platnosti, skončení platnosti OP
  6. Povinnosti držitelů OP a dalších osob (nakládání s OP)
  7. Působnost na úseku OP
  8. Přestupky na úseku OP
  9. Evidence OP, poskytování údajů
  10. Správní poplatky
  11. Informace MV a KÚ

Cestovní doklady

  1. Přehled právních předpisů
  2. Pojem a používání cestovního dokladu
  3. Údaje zapisované do cestovního dokladu, změny a doplnění včetně zápisu dětí
  4. Doba platnosti cestovních dokladů
  5. Podmínky k vydání cestovního dokladu
  6. Doklady potřebné pro vydání cestovních dokladů
  7. Příjem žádostí o vydání cestovních dokladů
  8. Prokazování údajů v žádosti
  9. Výdej – převzetí vyhotovených dokladů
  10. Informační systém evidence CD, poskytování údajů
  11. Povinnosti občanů na úseku cestovních dokladů
  12. Správní poplatky

Dotazy a diskuze v průběhu celého semináře.

DVOUDENNÍ seminář pro pracovníky správních činností 24. – 25. 10. 2024,
Hradec Králové, hotel Tereziánský Dvůr.

Lektoři: Mgr. Pavlína Kroupová – „Správní řízení o zrušení údaje o místu trvalého pobytu“

Mgr. Jan Stiebitz, MV ČR – „Občanské průkazy a cestovní doklady“


Program:

čtvrtek 24. 10. 2024 Občanské průkazy a cestovní doklady v praxi – praktické problémy a novinky z praxe

AK/PV-833/2021, rozsah 7h

Lektor: Mgr. Jan Stiebitz, právník, Ministerstvo vnitra, odbor správních činností, vedoucí odd. občanských průkazů a cestovních dokladů občanů.

Občanské průkazy
Přehled právních předpisů. OP jako pojem a druhy OP. Zapisované údaje do OP. Vydávání a převzetí OP. Doba platnosti, skončení platnosti OP. Povinnosti držitelů OP a dalších osob (nakládání s OP). Působnost na úseku OP. Přestupky na úseku OP. Evidence OP, poskytování údajů. Správní poplatky. Informace MV a KÚ

Cestovní doklady
Přehled právních předpisů. Pojem a používání cestovního dokladu. Údaje zapisované do cestovního dokladu, změny a doplnění včetně zápisu dětí. Doba platnosti cestovních dokladů. Podmínky k vydání cestovního dokladu. Doklady potřebné pro vydání cestovních dokladů. Příjem žádostí o vydání cestovních dokladů. Prokazování údajů v žádosti. Výdej – převzetí vyhotovených dokladů. Informační systém evidence CD, poskytování údajů. Povinnosti občanů na úseku cestovních dokladů. Správní poplatky.


pátek 25. 10. 2024 Řízení o zrušení údaje o místu trvalého pobytu – aktuality z praxe

AK/PV-13/2023, rozsah 7h

Lektorka: Mgr. Pavlína Kroupová, právnička, lektorka Institutu pro veřejnou správu (Benešov), vedoucí odd. přestupků a voleb, Krajský úřad Libereckého kraje.

Program:

1.             Právní úprava zrušení údaje o místu trvalého pobytu v zák. o evidenci obyvatel.
2.             Základní zásady řízení o zrušení údaje o místu trvalého pobytu.
3.             Příslušnost správních orgánů k řízení o zrušení údaje o místu trvalého pobytu.
4.             Vedení řízení a úkony správních orgánů včetně doručování.
5.             Postup v řízení o zrušení údaje o místu trvalého pobytu zahájeného na návrh dle § 12  odst. 1 písm. c) a odst. 2 zák. o evidenci obyvatel:
Návrh na zahájení řízení – osoby oprávněné k podání návrhu, správní poplatek. Zahájení řízení. Účastníci řízení – jejich vymezení, práva a povinnosti, zastupování. Specifika případného společného řízení. Zjišťování stavu věci – shromažďování podkladů pro rozhodnutí včetně provádění dokazování. Posuzování zákonných podmínek pro zrušení údaje o místu trvalého pobytu v řízení vedeném na návrh (zánik užívacího práva a neužívání objektu nebo jeho vymezené části). Rozhodnutí – možné způsoby, jeho náležitosti, důsledky.
6.             Postup v řízení o zrušení údaje o místu trvalého pobytu zahájeného z moci úřední dle § 12  odst. 1 písm. a) a b) zák. o evidenci obyvatel.
Zahájení řízení. Účastník řízení – jeho práva a povinnosti, zastupování. Specifika případného společného řízení. Zjišťování stavu věci – shromažďování podkladu pro rozhodnutí včetně provádění dokazování. Posuzování zákonných podmínek pro zrušení údaje o místu trvalého pobytu v řízení vedeném z moci úřední. Rozhodnutí – možné způsoby, jeho náležitosti, důsledky.
7.             Odvolání a odvolací řízení.

Dotazy a diskuze v průběhu celého semináře.

Podrobnosti k akci a celému programu bude postupně doplňovat na této webové stránce.


Místo konání: Hotel Tereziánský dvůr – Jana Koziny 336/4, 50003 Hradec Králové

. . .

Odkaz na mapu zde (klik)

Doprava od autobusového a vlakového nádraží:
Trolejbus č.2 a č.4, zastávka Komenského (cca 100m od hotelu)
Trolejbus č. 7, zastávka Stará nemocnice (cca 200m od hotelu)
Jízdenku v hodnotě 20 Kč (nepřestupní jízda) lze zakoupit ve stánku PNS přímo na nádraží.Nebo formou mobilní jízdenky https://www.dpmhk.cz/14/Mobilni_jizdenka/ – jízdenku je možno zakoupit kdykoli a kdekoli. Není třeba hotovosti ani automatu na nákup jízdenky. K nákupu jízdenky stačí pouze Váš mobilní telefon.
Nebo https://www.dpmhk.cz/hopon/ umožňuje cestujícím kupovat jízdenky prostřednictvím chytrého telefonu i bez mobilních dat, přímou platbou z kreditní karty.

Autem:  Jak se k nám dostanete | EA Hotel Tereziánský dvůr (hotelterezianskydvur.com)

Součástí hotelu je krytý parking za poplatek 100 Kč/pobyt
Příjezd do parkingu z ulice Plácelova, z parkingu je přímý vstup do recepce hotelu

Cena 5 950 Kč

Cena obsahuje snížené vložné za 2 semináře, celodenní stravování ve čtvrtek a pátek, pronájem školících prostor a techniky (školní uspořádání), přípravu materiálů, 1x ubytování (nocleh se snídaní). Ubytování je zajištěno ve 2 nebo 3 lůžkových pokojích. Rozpis ubytovaných (snažíme se, aby v pokoji byli účastníci z jednoho úřadu, ženy a muži zvlášť) zajišťuje agentura VAVS. Cca 3 týdny před konáním obdrží účastníci program s podrobnými organizačními informacemi.

V případě, že požadujete účast na této dvoudenní akci

– bez ubytování (cena akce bez ubytování 4.900 Kč), nebo požadujete
– jednolůžkový pokoj (za příplatek 600 Kč), nebo požadujete
– nocleh navíc již ze středy na čtvrtek (plus 1 250 Kč ve 2-3 lůžk. pokoji, nebo plus 1 900 Kč v 1 lůžk. pokoji),

odešlete objednávku – viz níže a poté nás prosím se svým požadavkem kontaktujte emailem vavs@vavs.cz.

Uzávěrka přihlášek: do naplnění kapacity – máme omezený počet míst.  

Online od 8:00 – 13:15h – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.
časový rozsah 6h, AK/PV-779/2023


Seminář má pomoci úředníkům územních samosprávných celků vykonávajícím shromažďovací agendu ve schopnosti praktické aplikace zákona o právu shromažďovacím, s ohledem na aktuální judikaturu správních soudů i právem ne vždy předvídané situace. Program je zacílen zejména na pracovníky obecních úřadů a krajských úřadů, přínosem však může být i policistům (zejména věnujícím se zvládání hromadných akcí či problematice extremismu) nebo představitelům obecní samosprávy (starostové, primátoři). Důraz je kladen především na seznámení s platnou právní úpravou, jejím ústavním a judikatorním rámcem, nejčastějšími postupy při regulaci veřejných shromáždění, včetně řešení obstrukčních praktik, a v neposlední řadě se způsobem hájení správních rozhodnutí či faktických úkonů úřadu či policie před správními soudy.

Program:

1.Ústavní rámec shromažďování a základní pojmy

–          Ústavní, mezinárodní a zákonné zakotvení shromažďovacího práva (Listina, EÚLP, shromažďovací zákon)

–          Související předpisy

–          Pojem shromáždění v judikatuře NSS a ESLP; spontánní a náboženská shromáždění

–          Účel shromáždění, místo shromáždění, osoba svolavatele (s ohledem na judikaturu)

2. Procesní postupy při regulaci shromáždění

–          Práva a povinnosti úřadu a policie, dále svolavatele, účastníků a třetích osob

–          Náležitosti oznámení shromáždění, komunikace se svolavatelem; konflikty více shromáždění nebo veřejných akcí; ex lege zakázaná místa shromáždění

–          Odložení oznámení; stanovení podmínek konání shromáždění; zákaz shromáždění: důvody (oprávnění) pro zvolený postup, procesní pravidla

–          Pokyny na místě samém, rozpuštění shromáždění: tituly k úkonům, forma úkonů

–          Odpovědnost za přestupky proti shromažďovacímu zákonu i dle zákona o některých přestupcích, výjimky oproti zvláštním úpravám; maskování a zbraně

3.Souběžné a následné postupy úřadu či policie

  • Vedení spisu, dokazování
  • Spolupráce orgánů veřejné moci
  • Práce s judikaturou
  • Typy žalob, relevantní argumentace
  • Obstrukční praktiky a požadavky („petice“, blokády, „parazitické“ akce, zvláštní užívání pozemních komunikací, proti-shromáždění, extremistické akce aj.)

Odpovědi na dotazy v průběhu celého semináře.

Online od 8:00 – 14:00h – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Akreditace: AK/PV-151/2023


Program:

I. Úvod:

·    Shrnutí důležitých pojmů s mezinárodním prvkem s dopadem do matriční agendy.

·    Hierarchie pramenů práva ve vazbě na mezinárodní právo a matriční agendu a způsob práce s nimi.

II. Mezinárodní aspekty rodičovství

  • podmínky určování otcovství s mezinárodním prvkem
  • osvojení
  • rodičovství stejnopohlavních párů
  • náhradní mateřství
  • uznávání cizozemských rozhodnutí a veřejných listin ve věci rodičovství

III. Mezinárodní aspekty jména a příjmení

  • volba právní úpravy
  • matriční zápisy cizojazyčných jmen a příjmení českých občanů
  • matriční zápisy jmen a příjmení cizinců nebo občanů ČR ze zahraničí
  • změna cizojazyčného jména a příjmení
  • jména a příjmení příslušníků národnostních menšin
  • změny jména a příjmení cizince
  • uznávání cizozemských rozhodnutí a jiných veřejných listin ve věci změny jména a příjmení

IV. Apostila – podmínky přijetí/odmítnutí apostilované listiny – poznatky Haagské konference mezinárodního práva soukromého k práci s apostilami s dopadem do matriční agendy.

V. Unijní aspekty matrik – aktuální otázky spojené s aplikací relevantních nařízení EU na úseku matrik, vč. postupu matričních úřadů po výstupu Velké Británie z EU a chystaných změn v právu EU s dopadem do matriční agendy.

VI. Výměna matrik

VII. Úřední překlady do českého jazyka, transkripce nelatinských znaků do latinky.

Dotazy, diskuse v průběhu semináře. Celý seminář bude obsahovat praktické příklady.

Online od 8:00 – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Akreditace AK/PV-585/2022


Na tento seminář navazuje seminář „Mezinárodní smlouvy a cizozemské listiny v praxi matrik pro pokročilé, webinář“ dne 19. 3. 2024

Program:

·    Přehled právních předpisů na úseku mezinárodního práva soukromého

·    Zákon č. 91/2012 Sb. – výklad vybraných ustanovení

·    Platnost cizozemských veřejných listin na území ČR

·    Uznávání cizozemských rozsudků na území ČR

·    Praktické příklady

·    Dotazy, diskuse

Online od 8:15 – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Akreditace: AK/PV-678/2022


Seminář má být nápomocen úředníkům v agendách matrik, jména a příjmení, a to ve vazbě na vybraná ustanovení občanského zákoníku, zejména jeho části druhé – po velké novele.

Program:

  1. OBČANSKÝ ZÁKONÍK, část první – VÝKLAD VYBRANÝCH USTANOVENÍ, PŘÍKLADY S VAZBOU NA ZÁKON O MATRIKÁCH, JMÉNU A PŘÍJMENÍ
  1. Předmět úpravy, legislativní členění.
  2. Právní domněnky a právní fikce, spojka „nebo“ a její význam.
  3. Právní osobnost, svéprávnost, osoba blízká, právní osobnost člověka, počaté dítě, důkaz smrti, domněnka smrti, místo úmrtí, pohřeb, změna pohlaví, zletilost, nezletilí, přiznání svéprávnosti, omezení svéprávnosti.
  4. Jméno člověka, pseudonym, bydliště.
  5. Zastoupení, substitut, smluvní zastoupení, zákonné zastoupení a opatrovnictví, opatrovnictví člověka.
  6. Právní skutečnosti, právní jednání, forma právních jednání, veřejná listina, právní události, počítání času.
  7. RODINNÉ PRÁVO, část druhá – PŘÍKLADY Z PRAXE S VAZBOU NA ZÁKON O MATRIKÁCH, JMÉNU A PŘÍJMENÍ, KOMPARACE POSTUPŮ
  1. Manželství – definice, vznik a zánik, sňatek občanský, sňatek církevní, příjmení u sňatku, místo uzavření manželství, zdánlivé manželství a neplatnost, příjmení po rozvodu.
  2. Příbuzenství a švagrovství – definice, linie a stupně příbuzenství.
  3. Určování rodičovství – mateřství a otcovství.
  4. Osvojení – definice, druhy, vliv na status člověka, vliv na jméno a příjmení.
  5. Rodiče a dítě – osobní jméno a příjmení dítěte, rodičovská odpovědnost, zastoupení dítěte.
  6. Poručenství, opatrovnictví dítěte, svěření do péče jiné osoby, pěstounství.
  7. USTANOVENÍ SPOLEČNÁ, PŘECHODNÁ A ZÁVĚREČNÁ, část pátá – PŘÍKLADY Z MATRIČNÍ PRAXE
  1. Ustanovení společná.
  2. Ustanovení přechodná a závěrečná.
  3. Účinnost.

Online od 8:00

Akreditace: AK/PV-641/2023


Tento seminář má za cíl seznámit posluchače – úředníky pracující s cizozemskými listinami, např. pracovníky matričních úřadů, živnostenských úřadů, odborů školství, velmi podrobně s institutem apostily a prací s apostilovanými veřejnými listinami.

Program:

  • Úmluva o zrušení požadavku ověřování cizích veřejných listin (tzv. „Úmluva o apostile“) – důvody přijetí, význam, závaznost pro ČR
  • K čemu slouží a jak funguje apostila
  • Práce s informacemi Haagské konference pro mezinárodní právo soukromé k Úmluvě o apostile (platnost, účinnost, teritoriální působnost, nástupnictví, výhrady smluvních států, apostilní orgány smluvních států, doporučení Haagské konference)
  • Práce s cizozemskými veřejnými listinami s apostilními doložkami, vč. praktických ukázek
  • Důvody pro odmítnutí apostily (validní/nevalidní)
  • eApostila, vč. vzorů a ukázek práce s nimi
  • Apostila na elektronických listinách
  • eApostila k analogovým listinám
  • Překlady apostilovaných veřejných listin
  • Apostilace veřejných listin s vícero podpisy/razítky
  • Apostilace vybraných typů veřejných listin (staré dokumenty, doklady totožnosti, církevní listiny, diplomy, dokumenty mezinárodních organizací, cizojazyčné dokumenty)
  • Apostilace českých veřejných listin (apostilovatelné listiny, apostilní orgány, postup a zdroje informací)

Online od 8:00 – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Akreditace: AK/PV-1025/2022


Program:

Občanské průkazy

  1. Přehled právních předpisů
  2. OP jako pojem a druhy OP
  3. Zapisované údaje do OP
  4. Vydávání a převzetí OP
  5. Doba platnosti, skončení platnosti OP
  6. Povinnosti držitelů OP a dalších osob (nakládání s OP)
  7. Působnost na úseku OP
  8. Přestupky na úseku OP
  9. Evidence OP, poskytování údajů
  10. Správní poplatky
  11. Informace MV a KÚ

Cestovní doklady

  1. Přehled právních předpisů
  2. Pojem a používání cestovního dokladu
  3. Údaje zapisované do cestovního dokladu, změny a doplnění včetně zápisu dětí
  4. Doba platnosti cestovních dokladů
  5. Podmínky k vydání cestovního dokladu
  6. Doklady potřebné pro vydání cestovních dokladů
  7. Příjem žádostí o vydání cestovních dokladů
  8. Prokazování údajů v žádosti
  9. Výdej – převzetí vyhotovených dokladů
  10. Informační systém evidence CD, poskytování údajů
  11. Povinnosti občanů na úseku cestovních dokladů
  12. Správní poplatky

Dotazy a diskuze v průběhu celého semináře.

Online 8:00 – 13:45h ,

AK/PV-1025/2022

Program:

Občanské průkazy

  1. Přehled právních předpisů
  2. OP jako pojem a druhy OP
  3. Zapisované údaje do OP
  4. Vydávání a převzetí OP
  5. Doba platnosti, skončení platnosti OP
  6. Povinnosti držitelů OP a dalších osob (nakládání s OP)
  7. Působnost na úseku OP
  8. Přestupky na úseku OP
  9. Evidence OP, poskytování údajů
  10. Správní poplatky
  11. Informace MV a KÚ

Cestovní doklady

  1. Přehled právních předpisů
  2. Pojem a používání cestovního dokladu
  3. Údaje zapisované do cestovního dokladu, změny a doplnění včetně zápisu dětí
  4. Doba platnosti cestovních dokladů
  5. Podmínky k vydání cestovního dokladu
  6. Doklady potřebné pro vydání cestovních dokladů
  7. Příjem žádostí o vydání cestovních dokladů
  8. Prokazování údajů v žádosti
  9. Výdej – převzetí vyhotovených dokladů
  10. Informační systém evidence CD, poskytování údajů
  11. Povinnosti občanů na úseku cestovních dokladů
  12. Správní poplatky

Dotazy a diskuze v průběhu celého semináře.

online od 8:00 – 13:15

číslo akreditace: AK/PV-1025/2022

Program: 

Občanské průkazy

Přehled právních předpisů, OP jako pojem a druhy OP, Zapisované údaje do OP, Vydávání a převzetí OP, Doba platnosti, skončení platnosti OP, Povinnosti držitelů OP a dalších osob (nakládání s OP), Působnost na úseku OP, Přestupky na úseku OP, Evidence OP, poskytování údajů, Správní poplatky, Informace MV a KÚ.

Cestovní doklady

Přehled právních předpisů, Pojem a používání cestovního dokladu, Údaje zapisované do cestovního dokladu, změny a doplnění včetně zápisu dětí, Doba platnosti cestovních dokladů, Podmínky k vydání cestovního dokladu, Doklady potřebné pro vydání cestovních dokladů, Příjem žádostí o vydání cestovních dokladů, Prokazování údajů v žádosti, Výdej – převzetí vyhotovených dokladů, Informační systém evidence CD, poskytování údajů, Povinnosti občanů na úseku cestovních dokladů, Správní poplatky.

Dotazy a diskuze.