Prezence od 8:30, začátek od 9:00 – 14:00h,

akreditace: AK/PV-779/2023

Praha – Praha 1, Václavské nám. 833/31 (v průchodu), ABF Nadace pro rozvoj architektury a stavitelství.

Popis cesty: Metro C, Metro A, stanice Muzeum. Jdete-li Václavským náměstím dolů (zády k Národnímu muzeu), sídlo Nadace ABF je po Vaší pravé ruce, cca v polovině. V půlkulatém průchodu (viz fotografie) domu č. 31 (nápis čínské restaurace), nad obloukem je umístěn modrý ukazatel ABF. Pod průchodem pokračují další budovy směrem dolů: Meran hotel a Grand hotel Evropa.

Popis cesty: Metro B, stanice Můstek, výstup Václavské náměstí. Sídlo Nadace ABF je směrem nahoru k Národnímu muzeu (cca 30 m od výstupu z metra). Cestou budete míjet Grand hotel Evropa a hotel Meran. V půlkulatém průchodu (viz fotografie) domu č. 31 (nápis čínské restaurace), nad obloukem je umístěn modrý ukazatel ABF.

Nejbližší možnost parkování: např. Garáže PARKING CENTRUM vedle budovy Státní opery. Případně na některém parkovišti P+R na kraji Prahy a dále pak metrem do centra.

Seminář má pomoci úředníkům územních samosprávných celků vykonávajícím shromažďovací agendu ve schopnosti praktické aplikace zákona o právu shromažďovacím, s ohledem na aktuální judikaturu správních soudů i právem ne vždy předvídané situace. Program je zacílen zejména na pracovníky obecních úřadů a krajských úřadů, přínosem však může být i policistům (zejména věnujícím se zvládání hromadných akcí či problematice extremismu) nebo představitelům obecní samosprávy (starostové, primátoři). Důraz je kladen především na seznámení s platnou právní úpravou, jejím ústavním a judikatorním rámcem, nejčastějšími postupy při regulaci veřejných shromáždění, včetně řešení obstrukčních praktik, a v neposlední řadě se způsobem hájení správních rozhodnutí či faktických úkonů úřadu či policie před správními soudy.


Program:

1.Ústavní rámec shromažďování a základní pojmy

–        Ústavní, mezinárodní a zákonné zakotvení shromažďovacího práva (Listina, EÚLP, shromažďovací zákon)

–        Související předpisy

–        Pojem shromáždění v judikatuře NSS a ESLP; spontánní a náboženská shromáždění

–        Účel shromáždění, místo shromáždění, osoba svolavatele (s ohledem na judikaturu)

2. Procesní postupy při regulaci shromáždění

–        Práva a povinnosti úřadu a policie, dále svolavatele, účastníků a třetích osob

–        Náležitosti oznámení shromáždění, komunikace se svolavatelem; konflikty více shromáždění nebo veřejných akcí; ex lege zakázaná místa shromáždění

–        Odložení oznámení; stanovení podmínek konání shromáždění; zákaz shromáždění: důvody (oprávnění) pro zvolený postup, procesní pravidla

–        Pokyny na místě samém, rozpuštění shromáždění: tituly k úkonům, forma úkonů

–        Odpovědnost za přestupky proti shromažďovacímu zákonu i dle zákona o některých přestupcích, výjimky oproti zvláštním úpravám; maskování a zbraně

3.Souběžné a následné postupy úřadu či policie

  • Vedení spisu, dokazování
  • Spolupráce orgánů veřejné moci
  • Práce s judikaturou
  • Typy žalob, relevantní argumentace
  • Obstrukční praktiky a požadavky („petice“, blokády, „parazitické“ akce, zvláštní užívání pozemních komunikací, proti-shromáždění, extremistické akce aj.)

Odpovědi na dotazy v průběhu celého semináře.

Online od 8:00 – 13:45h – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Akreditace: AK/PV-75/2023

Program:

  1. Správní řád jako základní procesní nástroj správního práva
  2. Základní zásady činnosti správních orgánů
  3. Obecná ustanovení o správním řízení
  4. Správní orgány (příslušnost věcná a místní, spory o příslušnost, delegace)
  5. Vedení řízení a úkony správních orgánů
  6. Doručování
  7. Účastníci řízení a zastoupení
  8. Úkony účastníků
  9. Podání, nahlížení do spisu
  10. Lhůty a počítání času, navrácení v předešlý stav
  11. Postup před zahájením řízení (podněty, odložení věci)
  12. Průběh řízení v prvním stupni (zahájení řízení, žádost, jednání z moci úřední, procesní postupy, ústní jednání)
  13. Podklady pro vydání rozhodnutí
  14. Zajištění účelu a průběh řízení (předvolání, předvedení, předběžné opatření…)
  15. Přerušení řízení a zastavení řízení
  16. Rozhodnutí (obsah, forma, náležitosti, lhůty pro jeho vydání, usnesení x rozhodnutí, právní moc, vykonatelnost)
  17. Nicotnost rozhodnutí
  18. Lhůty pro rozhodování, ochrana před nečinností
  19. Odvolací řízení
  20. Přezkumné řízení
  21. Obnova řízení a nové rozhodnutí
  22. Exekuce dle správního řádu
  23. Zvláštní ustanovení o správním řízení – část IV. správního řádu (sporné a deklaratorní řízení)
  24. Veřejnoprávní smlouvy
  25. Opatření obecné povahy
  26. Správní řád (aktuality a praxe – zejm. se zaměřením na eliminaci obstrukčního jednání)
  27. Vedení správního spisu

Dotazy a diskuze v průběhu celého semináře, webináře.

Online od 8:00 – 13:15h – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Akreditace: AK/PV-778/2023

Seminář má pomoci úředníkům územních samosprávných celků vykonávajícím shromažďovací agendu ve schopnosti praktické aplikace zákona o právu shromažďovacím, s ohledem na aktuální judikaturu správních soudů i právem ne vždy předvídané situace. Program je zacílen zejména na pracovníky obecních úřadů a krajských úřadů, přínosem však může být i policistům (zejména věnujícím se zvládání hromadných akcí či problematice extremismu) nebo představitelům obecní samosprávy (starostové, primátoři). Důraz je kladen především na seznámení s platnou právní úpravou, jejím ústavním a judikatorním rámcem, nejčastějšími postupy při regulaci veřejných shromáždění, včetně řešení obstrukčních praktik, a v neposlední řadě se způsobem hájení správních rozhodnutí či faktických úkonů úřadu či policie před správními soudy.

Program:

1.Ústavní rámec shromažďování a základní pojmy

–        Ústavní, mezinárodní a zákonné zakotvení shromažďovacího práva (Listina, EÚLP, shromažďovací zákon)

–        Související předpisy

–        Pojem shromáždění v judikatuře NSS a ESLP; spontánní a náboženská shromáždění

–        Účel shromáždění, místo shromáždění, osoba svolavatele (s ohledem na judikaturu)

2. Procesní postupy při regulaci shromáždění

–        Práva a povinnosti úřadu a policie, dále svolavatele, účastníků a třetích osob

–        Náležitosti oznámení shromáždění, komunikace se svolavatelem; konflikty více shromáždění nebo veřejných akcí; ex lege zakázaná místa shromáždění

–        Odložení oznámení; stanovení podmínek konání shromáždění; zákaz shromáždění: důvody (oprávnění) pro zvolený postup, procesní pravidla

–        Pokyny na místě samém, rozpuštění shromáždění: tituly k úkonům, forma úkonů

–        Odpovědnost za přestupky proti shromažďovacímu zákonu i dle zákona o některých přestupcích, výjimky oproti zvláštním úpravám; maskování a zbraně

3.Souběžné a následné postupy úřadu či policie

  • Vedení spisu, dokazování
  • Spolupráce orgánů veřejné moci
  • Práce s judikaturou
  • Typy žalob, relevantní argumentace
  • Obstrukční praktiky a požadavky („petice“, blokády, „parazitické“ akce, zvláštní užívání pozemních komunikací, proti-shromáždění, extremistické akce aj.)

Odpovědi na dotazy v průběhu celého semináře.

Prezence od 8:30, začátek od 9:00 – 14:30h,
akreditace: AK/PV-390/2022

Praha – Praha 1, Václavské nám. 833/31 (v průchodu), ABF Nadace pro rozvoj architektury a stavitelství.

Popis cesty: Metro C, Metro A, stanice Muzeum. Jdete-li Václavským náměstím dolů (zády k Národnímu muzeu), sídlo Nadace ABF je po Vaší pravé ruce, cca v polovině. V půlkulatém průchodu (viz fotografie) domu č. 31 (nápis čínské restaurace), nad obloukem je umístěn modrý ukazatel ABF. Pod průchodem pokračují další budovy směrem dolů: Meran hotel a Grand hotel Evropa.

Popis cesty: Metro B, stanice Můstek, výstup Václavské náměstí. Sídlo Nadace ABF je směrem nahoru k Národnímu muzeu (cca 30 m od výstupu z metra). Cestou budete míjet Grand hotel Evropa a hotel Meran. V půlkulatém průchodu (viz fotografie) domu č. 31 (nápis čínské restaurace), nad obloukem je umístěn modrý ukazatel ABF.

Nejbližší možnost parkování: např. Garáže PARKING CENTRUM vedle budovy Státní opery. Případně na některém parkovišti P+R na kraji Prahy a dále pak metrem do centra.


Seminář má být nápomocen úředníkům územních samosprávných celků (zejména obcí) při zajišťování výkonu agendy přestupků na úseku tohoto zákona. Cílem programu je srozumitelným způsobem vysvětlit systematiku platné právní úpravy, její aplikaci ve spojení s jinými právními předpisy (zejména přestupkovým zákonem a zákonem o Rejstříku trestů), podat ucelený rozbor vybraných skutkových podstat přestupků (především přestupků na úseku veřejného pořádku, občanského soužití a majetku) na praktických příkladech a s oporou v konstantní judikatuře. 

Program:

  1. Koncepce zákona o některých přestupcích – význam a systematika
  2. Vztah k přestupkovému zákonu a zákonu o Rejstříku trestů (evidence přestupků)
  3. K „průřezovým“ přestupkům (§ 2)
  4. Rozbor skutkových podstat přestupků proti veřejnému pořádku
  5. Rozbor skutkových podstat přestupků proti občanskému soužití
  6. Rozbor skutkových podstat přestupků proti majetku
  7. Diskuse a závěr

Online od 8:00 – 13:45h – všem doporučujeme přihlásit se včas a před začátkem semináře – místnost otvíráme mezi 7:20 a 7:30.

Číslo akreditace: AK/PV-75/2023


Program:

  1. Správní řád jako základní procesní nástroj správního práva
  2. Základní zásady činnosti správních orgánů
  3. Obecná ustanovení o správním řízení
  4. Správní orgány (příslušnost věcná a místní, spory o příslušnost, delegace)
  5. Vedení řízení a úkony správních orgánů
  6. Doručování
  7. Účastníci řízení a zastoupení
  8. Úkony účastníků
  9. Podání, nahlížení do spisu
  10. Lhůty a počítání času, navrácení v předešlý stav
  11. Postup před zahájením řízení (podněty, odložení věci)
  12. Průběh řízení v prvním stupni (zahájení řízení, žádost, jednání z moci úřední, procesní postupy, ústní jednání)
  13. Podklady pro vydání rozhodnutí
  14. Zajištění účelu a průběh řízení (předvolání, předvedení, předběžné opatření…)
  15. Přerušení řízení a zastavení řízení
  16. Rozhodnutí (obsah, forma, náležitosti, lhůty pro jeho vydání, usnesení x rozhodnutí, právní moc, vykonatelnost)
  17. Nicotnost rozhodnutí
  18. Lhůty pro rozhodování, ochrana před nečinností
  19. Odvolací řízení
  20. Přezkumné řízení
  21. Obnova řízení a nové rozhodnutí
  22. Exekuce dle správního řádu
  23. Zvláštní ustanovení o správním řízení – část IV. správního řádu (sporné a deklaratorní řízení)
  24. Veřejnoprávní smlouvy
  25. Opatření obecné povahy
  26. Správní řád (aktuality a praxe – zejm. se zaměřením na eliminaci obstrukčního jednání)
  27. Vedení správního spisu

Dotazy a diskuze v průběhu celého semináře, webináře.

DVOUDENNÍ seminář pro DOPRAVNÍ PŘESTUPKÁŘE 7. – 8. 11. 2024,
Hradec Králové, hotel Tereziánský Dvůr.

Lektoři:
Mgr. Petr Hrdlička, Nové přestupky v silničním provozu ve vazbě na judikaturu.
Mgr. Leoš Staněk – Přestupky v dopravě – prakticky


„Nové“ přestupky v silničním provozu ve vazbě na judikaturuAK/PV-144/2024,  8 hodin/9:00-15:45

Mgr. Petr Hrdlička, právník, lektor a zkušební komisař Institutu pro veřejnou správu, vedoucí Oddělení silniční dopravy, Obor dopravy a silničního hospodářství, KÚ Olomouckého kraje.

Seminář bude nápomocen úředníkům územních samosprávných celků (obecních úřadů obcí s rozšířenou působností, případně krajských úřadů) vykonávajícím správní rozhodování o přestupcích v silničním provozu.

Cílem tohoto semináře je prohloubit znalosti o stávajících, ale i nových přestupcích, a získat nové zkušenosti především ze zákona o silničním provozu, okrajově též zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich a zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, ve znění pozdějších předpisů, v návaznosti na specifika dokazování v řízení o přestupcích v silničním provozu, včetně dostupné judikatury vrcholných soudů ČR.

Program:

  1. rozbor a kvalifikace jednotlivých skutkových podstat předmětných přestupků, včetně správních trestů;
  2. provádění dokazování (podklady a důkazy nutné pro uznání viny);
  3. odůvodnění rozhodnutí (se zaměřením zejména na naplnění materiální stránky, správní tresty apod.);
  4. judikatura;
  5. diskuse a sdílení zkušeností.

pátek 8. 11. 2024  Přestupky v dopravě – prakticky.

Lektor: Mgr. Leoš Staněk, právník, vedoucí správního úřadu, Městský úřad Holice.
AK/PV-435/2019, rozsah 6h

Program:

  1. Úvod (seznámení účastníků s programem a cílem semináře, představení lektora
  2. Pojem přestupku, přehled právních předpisů
  3. Vybrané procesní otázky u dopravních přestupků (relevantní právní předpisy, aktuální judikatura, upozornění na zbytečná pochybení)
  4. Vybrané dopravní přestupky (příklady typických skutkových námitek a návrhy jejich vypořádání, zbytečné chyby správních orgánů při dokazování, relevantní judikatura) – přestupky spojené s alkoholem a jinými návykovými látkami, antiradar, zákaz předjíždění (obecná, zvláštní úprava), překročení nejvyšší povolené rychlosti, další přestupky dle aktuálního vývoje judikatury
  5. Objektivní odpovědnost provozovatele vozidla
  6. Dotazy, diskuse, předání materiálů (vzory, judikatura)

Podrobnosti k akci a celému programu bude postupně doplňovat na této webové stránce.


Místo konání: Hotel Tereziánský dvůr – Jana Koziny 336/4, 50003 Hradec Králové

 

Odkaz na mapu zde (klik)

Doprava od autobusového a vlakového nádraží:
Trolejbus č.2 a č.4, zastávka Komenského (cca 100m od hotelu)
Trolejbus č. 7, zastávka Stará nemocnice (cca 200m od hotelu)
Jízdenku v hodnotě 20 Kč (nepřestupní jízda) lze zakoupit ve stánku PNS přímo na nádraží.Nebo formou mobilní jízdenky https://www.dpmhk.cz/14/Mobilni_jizdenka/ – jízdenku je možno zakoupit kdykoli a kdekoli. Není třeba hotovosti ani automatu na nákup jízdenky. K nákupu jízdenky stačí pouze Váš mobilní telefon.
Nebo https://www.dpmhk.cz/hopon/ umožňuje cestujícím kupovat jízdenky prostřednictvím chytrého telefonu i bez mobilních dat, přímou platbou z kreditní karty.

Autem:  Jak se k nám dostanete | EA Hotel Tereziánský dvůr (hotelterezianskydvur.com)

Součástí hotelu je krytý parking za poplatek 100 Kč/pobyt
Příjezd do parkingu z ulice Plácelova, z parkingu je přímý vstup do recepce hotelu

Cena 5 950 Kč

Cena obsahuje snížené vložné za 2 semináře, celodenní stravování ve čtvrtek a pátek, pronájem školících prostor a techniky (školní uspořádání), přípravu materiálů, 1x ubytování (nocleh se snídaní). Ubytování je zajištěno ve 2 nebo 3 lůžkových pokojích. Rozpis ubytovaných (snažíme se, aby v pokoji byli účastníci z jednoho úřadu, ženy a muži zvlášť) zajišťuje agentura VAVS. Cca 3 týdny před konáním obdrží účastníci program s podrobnými organizačními informacemi.

V případě, že požadujete účast na této dvoudenní akci

– bez ubytování (cena akce bez ubytování 4.900 Kč), nebo požadujete
– jednolůžkový pokoj (za příplatek 600 Kč), nebo požadujete
– nocleh navíc již ze středy na čtvrtek (plus 1 250 Kč ve 2-3 lůžk. pokoji, nebo plus 1 900 Kč v 1 lůžk. pokoji),

odešlete objednávku – viz níže a poté nás prosím se svým požadavkem kontaktujte emailem vavs@vavs.cz.

Uzávěrka přihlášek: do naplnění kapacity – máme omezený počet míst.  

DVOUDENNÍ seminář pro PŘESTUPKÁŘE 28. – 29. 11. 2024,
Hradec Králové, hotel Tereziánský Dvůr.

Lektoři: Mgr. Pavlína Kroupová, Mgr. Ing. Jan Strakoš, LL.M.,

Podrobnosti k akci a celému programu bude postupně doplňovat na této webové stránce.


Místo konání: Hotel Tereziánský dvůr – Jana Koziny 336/4, 50003 Hradec Králové

. . .

Odkaz na mapu zde (klik)

Doprava od autobusového a vlakového nádraží:
Trolejbus č.2 a č.4, zastávka Komenského (cca 100m od hotelu)
Trolejbus č. 7, zastávka Stará nemocnice (cca 200m od hotelu)
Jízdenku v hodnotě 20 Kč (nepřestupní jízda) lze zakoupit ve stánku PNS přímo na nádraží.Nebo formou mobilní jízdenky https://www.dpmhk.cz/14/Mobilni_jizdenka/ – jízdenku je možno zakoupit kdykoli a kdekoli. Není třeba hotovosti ani automatu na nákup jízdenky. K nákupu jízdenky stačí pouze Váš mobilní telefon.
Nebo https://www.dpmhk.cz/hopon/ umožňuje cestujícím kupovat jízdenky prostřednictvím chytrého telefonu i bez mobilních dat, přímou platbou z kreditní karty.

Autem:  Jak se k nám dostanete | EA Hotel Tereziánský dvůr (hotelterezianskydvur.com)

Součástí hotelu je krytý parking za poplatek 100 Kč/pobyt
Příjezd do parkingu z ulice Plácelova, z parkingu je přímý vstup do recepce hotelu

Cena 5 950 Kč

Cena obsahuje snížené vložné za 2 semináře, celodenní stravování ve čtvrtek a pátek, pronájem školících prostor a techniky (školní uspořádání), přípravu materiálů, 1x ubytování (nocleh se snídaní). Ubytování je zajištěno ve 2 nebo 3 lůžkových pokojích. Rozpis ubytovaných (snažíme se, aby v pokoji byli účastníci z jednoho úřadu, ženy a muži zvlášť) zajišťuje agentura VAVS. Cca 3 týdny před konáním obdrží účastníci program s podrobnými organizačními informacemi.

V případě, že požadujete účast na této dvoudenní akci

– bez ubytování (cena akce bez ubytování 4.900 Kč), nebo požadujete
– jednolůžkový pokoj (za příplatek 600 Kč), nebo požadujete
– nocleh navíc již ze středy na čtvrtek (plus 1 250 Kč ve 2-3 lůžk. pokoji, nebo plus 1 900 Kč v 1 lůžk. pokoji),

odešlete objednávku – viz níže a poté nás prosím se svým požadavkem kontaktujte emailem vavs@vavs.cz.

Uzávěrka přihlášek: do naplnění kapacity – máme omezený počet míst.  

DVOUDENNÍ seminář pro pracovníky správních činností 24. – 25. 10. 2024,
Hradec Králové, hotel Tereziánský Dvůr.

Lektoři: Mgr. Pavlína Kroupová – „Správní řízení o zrušení údaje o místu trvalého pobytu“

Mgr. Jan Stiebitz, MV ČR – „Občanské průkazy a cestovní doklady“


Program:

čtvrtek 24. 10. 2024 Občanské průkazy a cestovní doklady v praxi – praktické problémy a novinky z praxe

AK/PV-833/2021, rozsah 7h

Lektor: Mgr. Jan Stiebitz, právník, Ministerstvo vnitra, odbor správních činností, vedoucí odd. občanských průkazů a cestovních dokladů občanů.

Občanské průkazy
Přehled právních předpisů. OP jako pojem a druhy OP. Zapisované údaje do OP. Vydávání a převzetí OP. Doba platnosti, skončení platnosti OP. Povinnosti držitelů OP a dalších osob (nakládání s OP). Působnost na úseku OP. Přestupky na úseku OP. Evidence OP, poskytování údajů. Správní poplatky. Informace MV a KÚ

Cestovní doklady
Přehled právních předpisů. Pojem a používání cestovního dokladu. Údaje zapisované do cestovního dokladu, změny a doplnění včetně zápisu dětí. Doba platnosti cestovních dokladů. Podmínky k vydání cestovního dokladu. Doklady potřebné pro vydání cestovních dokladů. Příjem žádostí o vydání cestovních dokladů. Prokazování údajů v žádosti. Výdej – převzetí vyhotovených dokladů. Informační systém evidence CD, poskytování údajů. Povinnosti občanů na úseku cestovních dokladů. Správní poplatky.


pátek 25. 10. 2024 Řízení o zrušení údaje o místu trvalého pobytu – aktuality z praxe

AK/PV-13/2023, rozsah 7h

Lektorka: Mgr. Pavlína Kroupová, právnička, lektorka Institutu pro veřejnou správu (Benešov), vedoucí odd. přestupků a voleb, Krajský úřad Libereckého kraje.

Program:

1.             Právní úprava zrušení údaje o místu trvalého pobytu v zák. o evidenci obyvatel.
2.             Základní zásady řízení o zrušení údaje o místu trvalého pobytu.
3.             Příslušnost správních orgánů k řízení o zrušení údaje o místu trvalého pobytu.
4.             Vedení řízení a úkony správních orgánů včetně doručování.
5.             Postup v řízení o zrušení údaje o místu trvalého pobytu zahájeného na návrh dle § 12  odst. 1 písm. c) a odst. 2 zák. o evidenci obyvatel:
Návrh na zahájení řízení – osoby oprávněné k podání návrhu, správní poplatek. Zahájení řízení. Účastníci řízení – jejich vymezení, práva a povinnosti, zastupování. Specifika případného společného řízení. Zjišťování stavu věci – shromažďování podkladů pro rozhodnutí včetně provádění dokazování. Posuzování zákonných podmínek pro zrušení údaje o místu trvalého pobytu v řízení vedeném na návrh (zánik užívacího práva a neužívání objektu nebo jeho vymezené části). Rozhodnutí – možné způsoby, jeho náležitosti, důsledky.
6.             Postup v řízení o zrušení údaje o místu trvalého pobytu zahájeného z moci úřední dle § 12  odst. 1 písm. a) a b) zák. o evidenci obyvatel.
Zahájení řízení. Účastník řízení – jeho práva a povinnosti, zastupování. Specifika případného společného řízení. Zjišťování stavu věci – shromažďování podkladu pro rozhodnutí včetně provádění dokazování. Posuzování zákonných podmínek pro zrušení údaje o místu trvalého pobytu v řízení vedeném z moci úřední. Rozhodnutí – možné způsoby, jeho náležitosti, důsledky.
7.             Odvolání a odvolací řízení.

Dotazy a diskuze v průběhu celého semináře.

Podrobnosti k akci a celému programu bude postupně doplňovat na této webové stránce.


Místo konání: Hotel Tereziánský dvůr – Jana Koziny 336/4, 50003 Hradec Králové

. . .

Odkaz na mapu zde (klik)

Doprava od autobusového a vlakového nádraží:
Trolejbus č.2 a č.4, zastávka Komenského (cca 100m od hotelu)
Trolejbus č. 7, zastávka Stará nemocnice (cca 200m od hotelu)
Jízdenku v hodnotě 20 Kč (nepřestupní jízda) lze zakoupit ve stánku PNS přímo na nádraží.Nebo formou mobilní jízdenky https://www.dpmhk.cz/14/Mobilni_jizdenka/ – jízdenku je možno zakoupit kdykoli a kdekoli. Není třeba hotovosti ani automatu na nákup jízdenky. K nákupu jízdenky stačí pouze Váš mobilní telefon.
Nebo https://www.dpmhk.cz/hopon/ umožňuje cestujícím kupovat jízdenky prostřednictvím chytrého telefonu i bez mobilních dat, přímou platbou z kreditní karty.

Autem:  Jak se k nám dostanete | EA Hotel Tereziánský dvůr (hotelterezianskydvur.com)

Součástí hotelu je krytý parking za poplatek 100 Kč/pobyt
Příjezd do parkingu z ulice Plácelova, z parkingu je přímý vstup do recepce hotelu

Cena 5 950 Kč

Cena obsahuje snížené vložné za 2 semináře, celodenní stravování ve čtvrtek a pátek, pronájem školících prostor a techniky (školní uspořádání), přípravu materiálů, 1x ubytování (nocleh se snídaní). Ubytování je zajištěno ve 2 nebo 3 lůžkových pokojích. Rozpis ubytovaných (snažíme se, aby v pokoji byli účastníci z jednoho úřadu, ženy a muži zvlášť) zajišťuje agentura VAVS. Cca 3 týdny před konáním obdrží účastníci program s podrobnými organizačními informacemi.

V případě, že požadujete účast na této dvoudenní akci

– bez ubytování (cena akce bez ubytování 4.900 Kč), nebo požadujete
– jednolůžkový pokoj (za příplatek 600 Kč), nebo požadujete
– nocleh navíc již ze středy na čtvrtek (plus 1 250 Kč ve 2-3 lůžk. pokoji, nebo plus 1 900 Kč v 1 lůžk. pokoji),

odešlete objednávku – viz níže a poté nás prosím se svým požadavkem kontaktujte emailem vavs@vavs.cz.

Uzávěrka přihlášek: do naplnění kapacity – máme omezený počet míst.  

Prezence od 8:30, začátek od 9:00 – 14:30h,
Akreditace: AK/PV-390/2022

Praha – Praha 1, Václavské nám. 833/31 (v průchodu), ABF Nadace pro rozvoj architektury a stavitelství.

Popis cesty: Metro C, Metro A, stanice Muzeum. Jdete-li Václavským náměstím dolů (zády k Národnímu muzeu), sídlo Nadace ABF je po Vaší pravé ruce, cca v polovině. V půlkulatém průchodu (viz fotografie) domu č. 31 (nápis čínské restaurace), nad obloukem je umístěn modrý ukazatel ABF. Pod průchodem pokračují další budovy směrem dolů: Meran hotel a Grand hotel Evropa.

Popis cesty: Metro B, stanice Můstek, výstup Václavské náměstí. Sídlo Nadace ABF je směrem nahoru k Národnímu muzeu (cca 30 m od výstupu z metra). Cestou budete míjet Grand hotel Evropa a hotel Meran. V půlkulatém průchodu (viz fotografie) domu č. 31 (nápis čínské restaurace), nad obloukem je umístěn modrý ukazatel ABF.

Nejbližší možnost parkování: např. Garáže PARKING CENTRUM vedle budovy Státní opery. Případně na některém parkovišti P+R na kraji Prahy a dále pak metrem do centra.


Seminář má být nápomocen úředníkům územních samosprávných celků (zejména obcí) při zajišťování výkonu agendy přestupků na úseku tohoto zákona. Cílem programu je srozumitelným způsobem vysvětlit systematiku platné právní úpravy, její aplikaci ve spojení s jinými právními předpisy (zejména přestupkovým zákonem a zákonem o Rejstříku trestů), podat ucelený rozbor vybraných skutkových podstat přestupků (především přestupků na úseku veřejného pořádku, občanského soužití a majetku) na praktických příkladech a s oporou v konstantní judikatuře. 

Program:

  1. Koncepce zákona o některých přestupcích – význam a systematika
  2. Vztah k přestupkovému zákonu a zákonu o Rejstříku trestů (evidence přestupků)
  3. K „průřezovým“ přestupkům (§ 2)
  4. Rozbor skutkových podstat přestupků proti veřejnému pořádku
  5. Rozbor skutkových podstat přestupků proti občanskému soužití
  6. Rozbor skutkových podstat přestupků proti majetku
  7. Diskuse a závěr

Prezence od 8:30, začátek 9:00 – 14:15h,
časový rozsah 6h, AK/PV-779/2023

Praha – Praha 1, Václavské nám. 833/31 (v průchodu), ABF Nadace pro rozvoj architektury a stavitelství.

Popis cesty: Metro C, Metro A, stanice Muzeum. Jdete-li Václavským náměstím dolů (zády k Národnímu muzeu), sídlo Nadace ABF je po Vaší pravé ruce, cca v polovině. V půlkulatém průchodu (viz fotografie) domu č. 31 (nápis čínské restaurace), nad obloukem je umístěn modrý ukazatel ABF. Pod průchodem pokračují další budovy směrem dolů: Meran hotel a Grand hotel Evropa.

Popis cesty: Metro B, stanice Můstek, výstup Václavské náměstí. Sídlo Nadace ABF je směrem nahoru k Národnímu muzeu (cca 30 m od výstupu z metra). Cestou budete míjet Grand hotel Evropa a hotel Meran. V půlkulatém průchodu (viz fotografie) domu č. 31 (nápis čínské restaurace), nad obloukem je umístěn modrý ukazatel ABF.

Nejbližší možnost parkování: např. Garáže PARKING CENTRUM vedle budovy Státní opery. Případně na některém parkovišti P+R na kraji Prahy a dále pak metrem do centra.


Seminář má pomoci úředníkům územních samosprávných celků vykonávajícím shromažďovací agendu ve schopnosti praktické aplikace zákona o právu shromažďovacím, s ohledem na aktuální judikaturu správních soudů i právem ne vždy předvídané situace. Program je zacílen zejména na pracovníky obecních úřadů a krajských úřadů, přínosem však může být i policistům (zejména věnujícím se zvládání hromadných akcí či problematice extremismu) nebo představitelům obecní samosprávy (starostové, primátoři). Důraz je kladen především na seznámení s platnou právní úpravou, jejím ústavním a judikatorním rámcem, nejčastějšími postupy při regulaci veřejných shromáždění, včetně řešení obstrukčních praktik, a v neposlední řadě se způsobem hájení správních rozhodnutí či faktických úkonů úřadu či policie před správními soudy.

Program:

1.Ústavní rámec shromažďování a základní pojmy

–          Ústavní, mezinárodní a zákonné zakotvení shromažďovacího práva (Listina, EÚLP, shromažďovací zákon)

–          Související předpisy

–          Pojem shromáždění v judikatuře NSS a ESLP; spontánní a náboženská shromáždění

–          Účel shromáždění, místo shromáždění, osoba svolavatele (s ohledem na judikaturu)

2. Procesní postupy při regulaci shromáždění

–          Práva a povinnosti úřadu a policie, dále svolavatele, účastníků a třetích osob

–          Náležitosti oznámení shromáždění, komunikace se svolavatelem; konflikty více shromáždění nebo veřejných akcí; ex lege zakázaná místa shromáždění

–          Odložení oznámení; stanovení podmínek konání shromáždění; zákaz shromáždění: důvody (oprávnění) pro zvolený postup, procesní pravidla

–          Pokyny na místě samém, rozpuštění shromáždění: tituly k úkonům, forma úkonů

–          Odpovědnost za přestupky proti shromažďovacímu zákonu i dle zákona o některých přestupcích, výjimky oproti zvláštním úpravám; maskování a zbraně

3.Souběžné a následné postupy úřadu či policie

  • Vedení spisu, dokazování
  • Spolupráce orgánů veřejné moci
  • Práce s judikaturou
  • Typy žalob, relevantní argumentace
  • Obstrukční praktiky a požadavky („petice“, blokády, „parazitické“ akce, zvláštní užívání pozemních komunikací, proti-shromáždění, extremistické akce aj.)

Odpovědi na dotazy v průběhu celého semináře.