DVOUDENNÍ seminář pro pracovníky správních činností

24. 10. 2024 - 25. 10. 2024
5950 Kč

DVOUDENNÍ seminář pro pracovníky správních činností 24. – 25. 10. 2024,
Hradec Králové, hotel Tereziánský Dvůr.

Lektoři: Mgr. Pavlína Kroupová – „Správní řízení o zrušení údaje o místu trvalého pobytu“

Mgr. Jan Stiebitz, MV ČR – „Občanské průkazy a cestovní doklady“


Program:

čtvrtek 24. 10. 2024 Občanské průkazy a cestovní doklady v praxi – praktické problémy a novinky z praxe

AK/PV-833/2021, rozsah 7h

Lektor: Mgr. Jan Stiebitz, právník, Ministerstvo vnitra, odbor správních činností, vedoucí odd. občanských průkazů a cestovních dokladů občanů.

Občanské průkazy
Přehled právních předpisů. OP jako pojem a druhy OP. Zapisované údaje do OP. Vydávání a převzetí OP. Doba platnosti, skončení platnosti OP. Povinnosti držitelů OP a dalších osob (nakládání s OP). Působnost na úseku OP. Přestupky na úseku OP. Evidence OP, poskytování údajů. Správní poplatky. Informace MV a KÚ

Cestovní doklady
Přehled právních předpisů. Pojem a používání cestovního dokladu. Údaje zapisované do cestovního dokladu, změny a doplnění včetně zápisu dětí. Doba platnosti cestovních dokladů. Podmínky k vydání cestovního dokladu. Doklady potřebné pro vydání cestovních dokladů. Příjem žádostí o vydání cestovních dokladů. Prokazování údajů v žádosti. Výdej – převzetí vyhotovených dokladů. Informační systém evidence CD, poskytování údajů. Povinnosti občanů na úseku cestovních dokladů. Správní poplatky.


pátek 25. 10. 2024 Řízení o zrušení údaje o místu trvalého pobytu – aktuality z praxe

AK/PV-13/2023, rozsah 7h

Lektorka: Mgr. Pavlína Kroupová, právnička, lektorka Institutu pro veřejnou správu (Benešov), vedoucí odd. přestupků a voleb, Krajský úřad Libereckého kraje.

Program:

1.             Právní úprava zrušení údaje o místu trvalého pobytu v zák. o evidenci obyvatel.
2.             Základní zásady řízení o zrušení údaje o místu trvalého pobytu.
3.             Příslušnost správních orgánů k řízení o zrušení údaje o místu trvalého pobytu.
4.             Vedení řízení a úkony správních orgánů včetně doručování.
5.             Postup v řízení o zrušení údaje o místu trvalého pobytu zahájeného na návrh dle § 12  odst. 1 písm. c) a odst. 2 zák. o evidenci obyvatel:
Návrh na zahájení řízení – osoby oprávněné k podání návrhu, správní poplatek. Zahájení řízení. Účastníci řízení – jejich vymezení, práva a povinnosti, zastupování. Specifika případného společného řízení. Zjišťování stavu věci – shromažďování podkladů pro rozhodnutí včetně provádění dokazování. Posuzování zákonných podmínek pro zrušení údaje o místu trvalého pobytu v řízení vedeném na návrh (zánik užívacího práva a neužívání objektu nebo jeho vymezené části). Rozhodnutí – možné způsoby, jeho náležitosti, důsledky.
6.             Postup v řízení o zrušení údaje o místu trvalého pobytu zahájeného z moci úřední dle § 12  odst. 1 písm. a) a b) zák. o evidenci obyvatel.
Zahájení řízení. Účastník řízení – jeho práva a povinnosti, zastupování. Specifika případného společného řízení. Zjišťování stavu věci – shromažďování podkladu pro rozhodnutí včetně provádění dokazování. Posuzování zákonných podmínek pro zrušení údaje o místu trvalého pobytu v řízení vedeném z moci úřední. Rozhodnutí – možné způsoby, jeho náležitosti, důsledky.
7.             Odvolání a odvolací řízení.

Dotazy a diskuze v průběhu celého semináře.

Podrobnosti k akci a celému programu bude postupně doplňovat na této webové stránce.


Místo konání: Hotel Tereziánský dvůr – Jana Koziny 336/4, 50003 Hradec Králové

. . .

Odkaz na mapu zde (klik)

Doprava od autobusového a vlakového nádraží:
Trolejbus č.2 a č.4, zastávka Komenského (cca 100m od hotelu)
Trolejbus č. 7, zastávka Stará nemocnice (cca 200m od hotelu)
Jízdenku v hodnotě 20 Kč (nepřestupní jízda) lze zakoupit ve stánku PNS přímo na nádraží.Nebo formou mobilní jízdenky https://www.dpmhk.cz/14/Mobilni_jizdenka/ – jízdenku je možno zakoupit kdykoli a kdekoli. Není třeba hotovosti ani automatu na nákup jízdenky. K nákupu jízdenky stačí pouze Váš mobilní telefon.
Nebo https://www.dpmhk.cz/hopon/ umožňuje cestujícím kupovat jízdenky prostřednictvím chytrého telefonu i bez mobilních dat, přímou platbou z kreditní karty.

Autem:  Jak se k nám dostanete | EA Hotel Tereziánský dvůr (hotelterezianskydvur.com)

Součástí hotelu je krytý parking za poplatek 100 Kč/pobyt
Příjezd do parkingu z ulice Plácelova, z parkingu je přímý vstup do recepce hotelu

Cena 5 950 Kč

Cena obsahuje snížené vložné za 2 semináře, celodenní stravování ve čtvrtek a pátek, pronájem školících prostor a techniky (školní uspořádání), přípravu materiálů, 1x ubytování (nocleh se snídaní). Ubytování je zajištěno ve 2 nebo 3 lůžkových pokojích. Rozpis ubytovaných (snažíme se, aby v pokoji byli účastníci z jednoho úřadu, ženy a muži zvlášť) zajišťuje agentura VAVS. Cca 3 týdny před konáním obdrží účastníci program s podrobnými organizačními informacemi.

V případě, že požadujete účast na této dvoudenní akci

– bez ubytování (cena akce bez ubytování 4.900 Kč), nebo požadujete
– jednolůžkový pokoj (za příplatek 600 Kč), nebo požadujete
– nocleh navíc již ze středy na čtvrtek (plus 1 250 Kč ve 2-3 lůžk. pokoji, nebo plus 1 900 Kč v 1 lůžk. pokoji),

odešlete objednávku – viz níže a poté nás prosím se svým požadavkem kontaktujte emailem vavs@vavs.cz.

Uzávěrka přihlášek: do naplnění kapacity – máme omezený počet míst.  

5950 Kč

Vyplněné údaje slouží mj. jako podklady pro faktury

Účastníci

Je-li účastník v rámci úřadu ÚSC zařazen jako úředník podle § 2 odst. 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících ÚSC a o změně někt. zákonů, v platném znění (dále jen „zákon“) vyplňte prosím „JE“. Podle § 20 odst. 4 zákona mohou OSVĚDČENÍ obdržet pouze ti účastníci, kteří v přihlášce uvedli a zároveň tím stvrdili, že jsou v rámci úřadu ÚSC zařazeni jako úředníci ve smyslu § 2 odst. 4 zákona a kteří byli přihlášeni a účastnili se po celou dobu konání semináře. V případě dotazů využijte prosím tel. 739 541 564 Ježková, VAVS.

Je-li účastník v rámci úřadu ÚSC zařazen jako úředník podle § 2 odst. 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících ÚSC a o změně někt. zákonů, v platném znění (dále jen „zákon“) vyplňte prosím „JE“. Podle § 20 odst. 4 zákona mohou OSVĚDČENÍ obdržet pouze ti účastníci, kteří v přihlášce uvedli a zároveň tím stvrdili, že jsou v rámci úřadu ÚSC zařazeni jako úředníci ve smyslu § 2 odst. 4 zákona a kteří byli přihlášeni a účastnili se po celou dobu konání semináře. V případě dotazů využijte prosím tel. 739 541 564 Ježková, VAVS.

Je-li účastník v rámci úřadu ÚSC zařazen jako úředník podle § 2 odst. 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících ÚSC a o změně někt. zákonů, v platném znění (dále jen „zákon“) vyplňte prosím „JE“. Podle § 20 odst. 4 zákona mohou OSVĚDČENÍ obdržet pouze ti účastníci, kteří v přihlášce uvedli a zároveň tím stvrdili, že jsou v rámci úřadu ÚSC zařazeni jako úředníci ve smyslu § 2 odst. 4 zákona a kteří byli přihlášeni a účastnili se po celou dobu konání semináře. V případě dotazů využijte prosím tel. 739 541 564 Ježková, VAVS.

Je-li účastník v rámci úřadu ÚSC zařazen jako úředník podle § 2 odst. 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících ÚSC a o změně někt. zákonů, v platném znění (dále jen „zákon“) vyplňte prosím „JE“. Podle § 20 odst. 4 zákona mohou OSVĚDČENÍ obdržet pouze ti účastníci, kteří v přihlášce uvedli a zároveň tím stvrdili, že jsou v rámci úřadu ÚSC zařazeni jako úředníci ve smyslu § 2 odst. 4 zákona a kteří byli přihlášeni a účastnili se po celou dobu konání semináře. V případě dotazů využijte prosím tel. 739 541 564 Ježková, VAVS.

Je-li účastník v rámci úřadu ÚSC zařazen jako úředník podle § 2 odst. 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících ÚSC a o změně někt. zákonů, v platném znění (dále jen „zákon“) vyplňte prosím „JE“. Podle § 20 odst. 4 zákona mohou OSVĚDČENÍ obdržet pouze ti účastníci, kteří v přihlášce uvedli a zároveň tím stvrdili, že jsou v rámci úřadu ÚSC zařazeni jako úředníci ve smyslu § 2 odst. 4 zákona a kteří byli přihlášeni a účastnili se po celou dobu konání semináře. V případě dotazů využijte prosím tel. 739 541 564 Ježková, VAVS.

Po objednání Vám náš informační systém automaticky odešle potvrzovací email a druhý email, jehož přílohou je faktura na úhradu vložného semináře.

Pokud Vám tyto emaily do 15 minut od odeslání objednávky nedorazí:

  1. 1. Prověřte složku „nevyžádaná pošta“ u emailové adresy, kterou jste uvedli do objednávky.

  2. 2. Pokud nejsou námi zaslané emaily ve složce „nevyžádaná pošta“, kontaktujte své informatiky, aby Vám emaily, zaslané z emailové adresy vavs@vavs.cz zpřístupnili (z naší strany byly odeslány na emailovou adresu, uvedenou v objednávce semináře). Bez zpřístupnění našich emailů Vám nemůžeme doručit potvrzení přihlášky, fakturu a zasílat podklady a další informace k semináři, na který jste se přihlásili.

Děkujeme za pochopení a spolupráci – nastavení ochrany Vašeho informačního systému nemůžeme ovlivnit.